Partija “Latvija pirmajā vietā” (LPV) pašvaldību vēlēšanās iztērējusi 419 800 eiro, liecina “Latvijas Vēstnesī” publicētā LPV pašvaldību vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācija.
LPV deklarācijā norādījusi 419 800 eiro lielus izdevumus, bet 366 991 eiro norādīti kā priekšvēlēšanu izdevumi.
Politiskais spēks par reklāmas izvietošanu komerciālajā radio samaksājis 91 121 eiro, bet 25 672 eiro iztērēti par reklāmas izvietošanu drukātajos izdevumos.
Par reklāmas izvietošanu internetā LPV iztērējusi 32 843 eiro, bet 201 544 eiro iztērēti par reklāmas izvietošanu telpās un publiskās vietās.
Vēlēšanu kampaņas plānošanai, sagatavošanai un organizēšanai LPV iztērējusi 25 070 eiro, bet par visu veidu reklāmas materiālu izgatavošanu LPV iztērējusi 20 613 eiro.
Deklarācijā politiskais spēks norādījis 206 383 eiro lielus dāvinājumus finanšu līdzekļu veidā.
Kā vēstīts, LPV apstrīdēja Rīgas domes vēlēšanu rezultātus, bet gan Centrālā vēlēšanu komisija, gan tiesa tās sūdzības noraidīja.
Pašvaldību vēlēšanās Rīgas domē vislielāko balsu skaitu ieguva LPV. Tomēr koalīciju izveidoja četri politiskie spēki – partija “Progresīvie”, Nacionālā apvienība, partija “Jaunā vienotība” un Apvienotais saraksts.
Tāpat vēstīts, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam bija noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkstēja izlietot politiskās reklāmas izvietošanai pilsētvidē, sociālajos medijos un citviet internetā, elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kā arī labdarībai, sponsorēšanai un citām pozīcijām. Izdevumu limiti neattiecās uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu.
Politiskās organizācijas, kas kandidēja visā Latvijas teritorijā, limitētajiem mērķiem drīkstēja izlietot ne vairāk kā 869 640 eiro. Savukārt politiskajām organizācijām, kas kandidēja tikai kādā no pašvaldībām, maksimālā pieļaujamā izdevumu summa bija atkarīga no balsstiesīgo personu skaita attiecīgajā pašvaldībā un variēja no 4020 eiro līdz 259 864 eiro.
Informācija liecina, ka politiskās partijas un to apvienības gandrīz 900 000 eiro iztērējušas aģitācijas plakātu un citu materiālu izvietošanai pilsētvidē. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs norādījis, ka šī ir bijusi visvairāk apmaksātā limitēto izdevumu pozīcija arī citās iepriekš aizvadītajās vēlēšanās. Otrā biežāk apmaksātā pozīcija priekšvēlēšanu aģitācijas periodā ir materiālu izvietošana radio kopumā gandrīz 523 000 eiro apmērā.
Pašvaldību vēlēšanas norisinājās 7.jūnijā.