Itālijas valdība paziņojusi par elektroskrejriteņu izmantošanas ierobežojumiem pilsētu ielās, lai samazinātu negadījumu skaitu, raksta ziņu aģentūra Reuters.
Valdības izziņotie Itālijas ceļu satiksmes noteikumu labojumi arī ļaus uz laiku atņemt vadītāja apliecību šoferiem, kas tiks pieķerti izmantojot mobilo telefonu, un solīts, ka nebūs nekādas tolerances pret šoferiem, kas pie stūres sēžas alkohola vai narkotiku reibumā.
Tāpat kā daudzās citās Eiropas valstīs, arī Itālijā pēdējo gadu laikā strauji pieaudzis elektroskrejriteņu skaits ielās, un nomas uzņēmumi pārpludinājuši pilsētas ar īres braucamrīkiem, kas iecienīti kā tūristu, tā vietējo vidū.
Tomēr pieaug arī policijā saņemto ziņojumu skaits par negadījumiem, un
Romā vien iepriekšējo divu gadu laikā ziņots par sešiem nāves gadījumiem, kas saistīti ar elektroskrejriteņiem.
Elektroskrejriteņi rada problēmas arī kājāmgājējiem, jo nav noteikts, kur tos drīkst novietot.
Jaunie noteikumi nosaka, ka būs elektroskrejriteņu vadītājiem būs jānēsā ķiveres un būs nepieciešama arī apdrošināšana, savukārt skrejriteņiem būs nepieciešamas reģistrācijas numura zīmes. Noteikumi vēl jāapstirpina parlamentam. Būs arī liegts vadīt elektroskrejriteņus ārpus apdzīvotām vietām, piemēram, uz šosejām, un tos nedrīkstēs novietot tā, ka braucamrīki traucē vai rada risku gājējiem.
Satiksmes ministrs Mateo Salvini (Matteo Salvini) pēc plānoto izmaiņu izziņošanas sacīja: “Mums jāatgriež mazliet kārtības. Ja domā par lielo pilsētu, piemēram, Romas vai Milānas, ietvēm, tās kļuvušas par šķēršļu joslu cilvēkiem ratiņkrēslos.”
Par spīti videi draudzīgajai pārvietošanās iespējai,
elektroskūteri saņēmuši ne mazums dusmu no cilvēkiem, kas klusos aparātus saredz kā apdraudējumu.
Parīzieši aprīlī balsoja par elektroskūteru aizliegumu pilsētā. Līdz šim Itālijā līdzīgi ierosinājumi nav izskanējuši, tomēr vairākas pilsētas apsver ātruma ierobežojumu noteikšanu un nomas uzņēmumu skaita ierobežošanu.
Lasiet arī: Parīze aizliegs koplietošanas elektroskrejriteņus pilsētas ielās