Parīze nobalsojusi par koplietošanas elektroskūteru aizliegumu, un kļuvusi par pirmo pilsētu pasaulē, kas pieņēmusi šādu lēmumu, raksta Politico.
Parīzes mēre Anne Idalgo (Anne Hidalgo) sacīja: «Parīzieši ir skaidri izteikušies pret koplietošanas elektroskrejriteņu paturēšanu pilsētā. Viņi ir snieguši ļoti skaidru redzējumu, un mēs cienīsim viņu lēmumu.»
Zīmīgais referendums, kurā 89% balsotāju bija pret koplietošanas elektroskrejriteņiem Parīzes ielās, izcēlās arī ar rekordzemo dalībnieku skaitu – tajā piedalījās vien 8% no Parīzes balsstiesīgajiem iedzīvotājiem.
Idalgo informēja, ka elektroskrejriteņi no ielām pazudīs 1.septembrī.
Šajā dienā beidzas līguma termiņš trim uzņēmumiem, kam katram ļauts Parīzē izvietot piecus tūkstošus elektroskrejriteņu – Dott, Tier un Lime. Koplietošanas elektroskrejriteņi Francijas galvaspilsētā pirmo reizi parādījās 2018.gadā, un arī tad pilsētu vadīja Idalgo. Koplietošanas transportlīdzekļi tomēr drīz vien sāka raisīt bažas par drošību – daļēji pārgalvīgu braucēju dēļ, bet arī tādēļ, ka radās jautājumi par to reālo iespaidu uz vidi, kā arī ietekmi uz pilsētvides ainavu, ņemot vērā, ka neizmantotie elektroskrejriteņi bieži vien ir nevērīgi nomesti uz ietvēm.
Par spīti zemajai aktivitātei, Idalgo uzskata, ka rezultāti ir vietējās demokrātijas uzvara. Tam gan nepiekrīt Francijas satiksmes ministrs Klemāns Bons (Clément Beaune), kurš nosaucis referendumu par demokrātisku izgāšanos, ko parādījusi pazemojoši zemā aktivitāte.
Trīs elektroskrejriteņu operatori pirms balsojuma bija lūguši atļaut arī elektronisko balsojumu, lai mudinātu piedalīties savu mērķauditoriju, 18 līdz 24 gadus vecus parīziešus. Prasība tika noraidīta. Uzņēmumi kritizēti par strīdīgu metožu pielietošanu pirms balsojuma, piemēram, bezmaksas braucienu piedāvājumu referenduma dienā.