“Jāņogu skandāla” dēļ aicina ar boikotu sodīt Rimi

Sociālajā tīklā Twitter lietotāji piedāvā no piektdienas 21. jūlija boikotēt Rimi zīmola veikalu tīklu.

“Apnikusi Rimi iedzīvošanās uz tava rēķina? Balso ar maku! Boikotējām Rimi kopā – no piektdienas 21.07.! #sodi Rimi!” vēstī sociālā tīkla lietotāja ar segvārdu Raiva ieraksts.

Asās diskusijas un aicinājumi uz boikotu sākās pēc tam, kad daži sociālo tīklu lietotāji pauda sašutumu par jāņogu cenu Rimi veikalos – sabiedrības skatījumā maksāt gandrīz sešus eiro par nedaudz vairāk nekā simts gramiem jāņogu ir īsta zādzība. Pēcāk veikals jāņogām uzlicis četras reizes zemāku cenu.

Arī TV3 ziņas vēsti, ka tā dēvētais “Rimi jāņogu skandāls” ir visai plaši apspriests sociālajā tīklā Twitter. Latvijas pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis norāda, ka šis gadījums piesaistījis arī viņa uzmanību.

Viņš skaidro, ka Rimi jāņogas tirgo cauru gadu, atšķiras tikai izcelsmes valsts. Tāpat Krūzītis norādīja, ka konkrētās jāņogas ir konditorejas izstrādājumiem paredzētās ogas.

“Pats tirgotājs, protams, rīkojas neadekvāti – ja reiz ir šādas izmaksas, tad pēc tam reaģēt un nepaskaidrot [pircējiem] – mainīt cenu bez paskaidrojumiem ir neadekvāta rīcība no tirgotāja puses,” sprieda Krūzītis.

Savukārt Agro resursu institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe TV3 ziņām pauda, ka šobrīd Latvijā ir tikai divas lielās veikalu tirdzniecības ķēdes, kā rezultātā nav izteiktas konkurences starp pārtikas tirdzniecības vietām. Gulbes ieskatā, tas nemotivē veikalu tīklus vairāk domāt un strādāt pie tā, lai samazinātu cenas produktiem.

Jāpiebilst, ka sabiedrība pamanījusi, ka neadekvāts uzcenojums ir ne tikai jāņogām, bet arī dažiem citiem produktiem. Piemēram, Twitter lietotāji jautā, kāpēc Helman’s zīmola majonēzes cena Rimi interneta veikalos Igaunijā un Lietuvā ir zemāka, kā Latvijā.

Līdzīga situācija ir ar aukstās zupas pusfabrikātu – sociālo tīklu lietotāji secinājuši, ka Lietuvā par to pašu cenu var nopirkt vairāk zupas, proti, lielāka tilpuma burciņu, kā Latvijā.

Publicists Lato Lapsa ironizē, ka “kokaīna mazumtirdzniecības uzcenojums ir krietni mazāks, nekā Rimi piedāvātajai produkcijai.”

Savukārt Twitter lietotāja Linda Mazure informē Rimi, ka “ jāņogu cena sezonā nepārsniedz 5 eiro kilogramā”.

Daži norāda, ka pārāk augsto cenu dēļ jau kādu laiku izvairās iepirkties Rimi veikalu tīklā.

Tāpat lielākā daļa sabiedrības norāda, ka pirkumu sarakstu mēdz dalīt – vairākums lietu pērkot citos veikalos vai tirgū, savukārt Rimi iegādājas tikai ļoti konkrētas preces, kas citviet nav pieejamas. Cilvēku skatījumā, lai gan “skraidīt pa vairākiem veikaliem un tirgiem ir laikietilpīgāk, toties lētāk nekā iepirkties vienā pašā Rimi.

Cilvēki arī asi kritizē cenas attiecību pret preces kvalitāti – daži Twitter lietotāji ir dalījušies ar foto, kur redzami pārtikas produkti, kas ir sākuši bojāties. Daudzi norāda, ka, pamanot preci, kura ir bojāta, to var nodot Rimi darbiniekiem.

BNN jau vēstīja, ka Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) novērojusi, ka joprojām turpinās preču piegādātāju pieprasījumi cenas paaugstināt, ko pārtikas mazumtirgotāji neakceptē. To liecinot  asociācijas biedru sniegtā informācija.

Kaut arī energoresursu un izejvielu cenas salīdzinājumā ar skarbākajiem inflācijas mēnešiem ir samazinājušās, teju 90% piegādātāju un pārstrādātāju nesteidzas ar regulāro cenu samazinājuma pieprasījumu. 

Šobrīd veikalos tiek īstenotas dažādas akcijas, kas nedaudz piebremzē cenu paaugstināšanos un veicina kaut nelielu cenu kritumu jūnijā, salīdzinot ar maiju. Lai cenas kristos būtiski ātrāk, tām jāsamazinās visā piegādes ķēdē no lauka līdz veikala plauktam.

Lasiet arī: Pārtikas ražotāji vēlas vēl augstākas cenas, skaidro LPTA

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas