Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veikto izmeklēšanu kriminālprocesā par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” ieviešanu paildzinot projekta īstenošanas mērogs un sarežģītības pakāpe.
KNAB izcēla, ka “Rail Baltica” ir viens no lielākajiem šāda veida projektiem Latvijā. Tas aptver gan ilgu laika posmu, gan lielu skaitu iesaistīto fizisko un juridisko personu.
Šī projekta īstenošanas mērogs un sarežģītības pakāpe “objektīvi paildzina KNAB veikto pirmstiesas izmeklēšanu”, kurā jāanalizē liela apjoma dokumentācija, jāiegūst papildu informācija, jāveic personu nopratināšana un citas darbības, uzsvēra birojā.
Tas nepieciešams, lai KNAB var pieņemt tiesisku lēmumu par kriminālprocesa virzību un to, vai atbildīgās valsts amatpersonas varētu būt radījušas zaudējumus valsts budžetam lielā apmērā.
KNAB saprotot sabiedrības interesi par konkrēto kriminālprocesu, taču pašlaik KNAB nav jaunas publiski sniedzamas informācijas par veikto pirmstiesas izmeklēšanu. KNAB arī nekomentēja, vai kādai personai lietā ir tiesības uz aizstāvību.
Gada sākumā toreizējais ģenerālprokurors Juris Stukāns Latvijas Televīzijā atklāja, ka lietā tiek vērtēti arī politiķi.
LETA jau ziņoja, ka, 2024.gada decembrī noslēdzot pārbaudi, Ģenerālprokuratūra sākusi kriminālprocesu par “Rail Baltica” ieviešanā atbildīgo amatpersonu iespējamām nelikumībām.
Kriminālprocess sākts par to, ka par “Rail Baltica” projekta ieviešanu atbildīgās valsts amatpersonas, iespējams, radījušas zaudējumus valsts budžetam lielā apmērā saistībā ar “Rail Baltica” infrastruktūras objektu būvniecību.
Kriminālprocess sākts par noziedzīgu nodarījumu, kas paredzēts Krimināllikuma nodaļā par noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā.
Saskaņā ar ģenerālprokurora lēmumu par institucionālās piekritības noteikšanu kriminālprocess nodots
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1 435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.