Satiksmes ministrija (SM) ziņo, ka, saskaņā ar tās apkopotajiem datiem, gada nogalē saglabājas pozitīva tendence Latvijas ostu kravu apgrozījuma pieaugumam, salīdzinot ar pērno gadu.
Kopējais ostu kravu apgrozījums jau aivadītajos 11 mēnešos ir sasniedzis 43,5 miljonus tonnu. Tas ir kāpums par 15,3 %, salīdzinot ar 2021. gada tādu pašu periodu.
«Latvijas ostu un dzelzceļa kravu apgrozījums šī gada 11 mēnešos parāda, ka, kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā un ieviestajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju, nozare ir veiksmīgi spējusi pielāgoties šī brīža ģeopolitiskajai situācijai,» uzsver satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA). «Tiek meklētas jaunas iespējas, veidotas alternatīvas loģistikas ķēdes kravu pārvadājumiem, aktīvāk piesaistītas kravas no jauniem mērķa tirgiem.»
Šī gada 11 mēnešos apgrozījums Rīgas ostā pieaudzis par 9,5%, sasniedzot 21,2 miljonus tonnu, Ventspils ostā – par 32,3%, tajā pārkraujot 13,3 miljonus tonnu, savukārt Liepājas ostā – par 9,5%, sasniedzot 7 miljonus tonnu.
Kopējo kravu apgrozījuma palielinājumu ietekmēja kāpums akmeņogļu, konteineru, ro-ro, kokmateriālu un labības kravu segmentos. Pateicoties tam, ka Latvijas ostām ir atbilstoša infrastruktūra ogļu uzglabāšanai un pārkraušanai, tās spējušas piesaistīt ogļu kravas no jauniem reģioniem – Kazahstānas, Āfrikas valstīm. No šī gada augusta Eiropā ir palielinājies pieprasījums pēc oglēm no citiem tirgiem, Eiropas Savienībai ieviešot sankcijas Krievijas ogļu importam.
Ogļu kravu apjoms Latvijas ostās 11 mēnešos sasniedza 7,4 miljonus tonnu – tas, salīdzinot ar 2021.gadu, piegaugA par 6,9 reizēm.
Savukārt konteineru kravu apgrozījums Latvijas ostās bija 4,4 miljoni tonnu, un tas ir pieaugums par 9,3%. Ro-ro kravu apgrozījums sasniedza 3,6 miljoni tonnu jeb par 11,4% vairāk nekā pērn, bet kokmateriālu kravu apgrozījums – 4,4 miljoni tonnu, kas ir palielinājums par 8,8 % salīdzinājumā ar pagājušā gada vienpadsmit mēnešiem. Savukārt labības un tās produktu kravu apgrozījums bijis 5,7 miljoni tonnu – tur kāpums ir 2,1.
Kopumā beramkravu apjoms palielinājies, pieaugot ogļu kravu apgrozījumam par 29,8%, savukārt ģenerālkravu apjoms kāpis, pateicoties konteineru, ro-ro un kokmateriālu kravu pieaugumam par 9%. Nedaudz samazinājies lejamkravu apjoms.
Arī dzelzceļa kravu apgrozījumā 2022. gada 11 mēnešos vērojama pozitīva tendence. Vienlaikus, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, kravu pārvadājumu pieaugums ir neliels. Starptautiskie pārvadājumi pieauguši par 2,7%, tranzīta pārvadājumi par 6,7%, bet tranzīts caur ostām – par 27,2%, salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu.
Lasiet arī: Rīgas ostas attīstībā šogad investēti teju 5 miljoni eiro