Lielākie aģitācijas izdevumi pirms EP vēlēšanām ir AS, ZZS un LPV

Partijas līdz 16.aprīlim ir noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopumā 1 197 188 eiro apmērā pirms jūnijā paredzētajām Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām, un līderpozīcijās izvirzījies Apvienotais saraksts (AS), Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) un Latvija Pirmajā vietā (LPV), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317 eiro.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Lielākie izdevumi ir trīs spēkiem – AS, ZZS un LPV, kas attiecīgi noslēguši līgumus par 207 780 eiro, 202 731 eiro un 173 121 eiro. Tad seko “Stabilitātei!” ar 155 316 eiro un Nacionālā apvienība ar 82 578 eiro. “Jaunā Vienotība” noslēgusi līgumus par 74 423 eiro.

Pārējām partijām noslēgti līgumi par mazākām summām.

10.februārī sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms EP vēlēšanām.

Lasiet arī: Kultūras ministre Logina iztur opozīcijas demisijas pieprasījumu

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas