Pirms vairākiem gadiem izstrādātais, bet neīstenotais Skanstes līnijas jeb par “kapu tramvaju” nodēvētais projekts uzņēmumam Rīgas satiksme izmaksājis aptuveni miljonu eiro, pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Gints Zeltiņš.
Viņš skaidroja, ka projekta apturēšanas dēļ, ar tā izstrādi saistītie izdevumi bija jānoraksta. Tas atstājis ietekmi uz uzņēmuma pagājušā gada peļņu.
Zeltiņš norādīja, ka šis projekts bijis pilnībā izstrādāts un gatavs īstenošanai. Zaudējot Eiropas fondu līdzekļus, pašvaldība vai uzņēmums nebūtu atraduši tik lielu summu, lai projektu īstenotu.
Arī aizdevumu šādam projektam saņemt būtu sarežģīti, jo tramvaja līnijas
izbūve esot dārga, bet atmaksāšanās laiks – aptuveni 30 gadi.
Kā ziņots, Centrālās finanšu un līgumu aģentūra pieņēma lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu Rīgas satiksme par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.
Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums bija plānots 65,66 miljonu apmērā, Rīgas satiksmes līdzfinansējums – 27,40 miljoni eiro, bet citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai – 4,33 miljoni eiro.
Jaunā tramvaja līnija bija plānota Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracināja daļu rīdzinieku, kuri pārmeta pašvaldībai mirušo piemiņas zaimošanu un nodēvēja jauno tramvaja līniju par “kapu tramvaju”.
Kā jau ir ziņots, pašvaldības SIA Rīgas satiksme apgrozījums 2022.gadā bija 168,7 miljoni eiro, peļņa – 1,25 miljoni eiro.
Lasiet arī: Vilciens uz Bolderāju – vēl tuvāk realitātei