“Nike” paaugstinās cenas sporta apaviem un apģērbiem

Uzņēmums “Nike” no 1. jūnija gatavojas paaugstināt cenas sporta apaviem un apģērbiem ASV, dažas nedēļas pēc tam, kad konkurents “Adidas” brīdināja, ka ASV tarifu dēļ būs jāpaaugstina produktu cenas. “Nike” gan skaidri nenorādīja, ka cenas palielinās ASV tarifus dēļ, vien norādīja, ka tas regulāri veic “cenu korekcijas”, ziņo britu raidorganizācija BBC.

No svētdienas, 1.jūnija, lielākajai daļai “Nike” apavu, kas maksā vairāk par 150 ASV dolāriem, cenas pieaugs pat par desmit ASV dolāriem. “Nike Air Force 1” apaviem cenas netiks palielinātas.

Arī apģērbu un ekipējuma cenas tiks paaugstinātas par no diviem līdz desmit dolāriem.

Tuvojoties kritiskajai iepirkšanās sezonai, kad atkal būs jāiet uz skolu, “Nike” nepaaugstinās cenas bērnu precēm.

“Mēs regulāri izvērtējam savu uzņēmējdarbību un veicam cenu korekcijas kā daļu no sezonālās plānošanas,” sacīja uzņēmums.

Uzņēmumi visā pasaulē saskaras ar neskaidrību, ko rada Trampa administrācijas tirdzniecības politika. Stingro “savstarpējo” tarifu virkne, par kuru tika paziņots 2.aprīlī, tika atlikta, kamēr valstis no visas pasaules risina sarunas ar Balto namu. Jūlija sākumā beigsies 90 dienu pārtraukums, bet 10% pamattarifs paliek spēkā.

Uzņēmums lielu daļu apavu ražo Ķīnā un Vjetnamā.

Precēm no Vjetnamas, Indonēzijas, Taizemes un Ķīnas – valstīm, kuras ražo apavus ASV uzņēmumiem – tiks piemēroti vieni no vissmagākajiem ASV importa nodokļiem, kas svārstās no 32% līdz 54%.

Vjetnama ir lielākais “Nike” preču ražotājs. Pēdējā pilnā finanšu gadā uzņēmums paziņoja, ka rūpnīcas Vjetnamā saražo 50% no visiem “Nike” apaviem un 26% no apģērbiem.

Uzņēmumi Ķīnā, Indonēzijā un Kambodžā arī ražo “Nike” produkciju.

Ražošana aizjūras uzņēmumiem Vjetnamā ir svarīga nozare, un Tramps noteica Vjetnamai vienu no augstākajiem savstarpējiem muitas tarifiem – 46%.

“Nike” arī paziņoja, ka pirmo reizi kopš 2019.gada pārdos produktus tieši “Amazon” veikalos ASV.

Uzņēmums jau iepriekš bija piedāvājis savas preces šajā platformā, taču pirms sešiem gadiem pārtrauca to darīt, lai koncentrētos uz savu oficiālo tīmekļa vietni un fiziskajiem veikaliem, kas bija daļa no toreizējā uzņēmuma izpilddirektora Džona Donahjū (John Donahoe) stratēģijas.

Tomēr “Nike” pārdošanas apjomi tiešsaistē ir samazinājušies.

Jaunākajos trīs mēnešu rezultātos līdz februāra beigām “Nike” tiešsaistes pārdošanas apjomi samazinājās visos reģionos. Lielākais kritums bija vērojams Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā (kritums par 25%), kam sekoja 20% kritums Ķīnā.

Uzņēmuma kopējie ieņēmumi ir samazinājušies, un pagājušā gada nogalē “Nike” atkal piesaistīja bijušo augsta līmeņa vadītāju Eliotu Hilu (Elliott Hill), lai viņš pārņemtu uzņēmuma vadību no Donahjū.

Lasiet arī: Rietumvalstis atklāj vērienīgu Krievijas kiberspiegošanas kampaņu

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas