Latvijas piena produktu ražotājs Food Union ziņo, ka 2022.gadā uzsācis ikonisko biezpiena sieriņu Kārums tirdzniecību Norvēģijā. Tāpat tas gada beigās atsācis eksportu uz Ukrainu – līdzvērtīgā apjomā, kāds bija pirms Krievijas iebrukuma.
Uzņēmumam izdevies izvērst eksporta apjomus astoņās valstīs, bez Norvēģijas [kurā ir plaša Latvijas ekonomisko migrantu kopiena – BNN] sākot Kāruma eksportu arī uz Uzbekistānu. Tāpat krēmsiera, biezpiena sieriņu un saldējuma produktiem atrasti jauni eksporta klienti arī Īrijā, Turcijā, Nīderlandē un Kazahstānā .
Vienlaikus trīskārši audzēts eksporta apjoms uz Poliju, Moldovu un Igauniju.
Food Union Latvijas uzņēmuma ģenerāldirektore Irēna Holodnaja skaidro: «Esmu gandarīta, ka vainagojušies ar labiem rezultātiem pērn ieguldītie resursi jaunu eksporta partneru piesaistē – piemēram, dalība vairākās ārzemju pārtikas izstādēs un potenciālo partneru uzņemšana Rīgas piena kombinātā. Šogad un turpmāk eksports turpinās būt viena no mūsu uzņēmuma stratēģiskajām prioritātēm, jo
mūsu ražošanas kapacitāte, arī pašmāju zemnieku saražotā svaigpiena apjomi ir ievērojami lielāki par vietējo patēriņu.
Turpmāk uzņēmuma eksporta produktu portfelī būs ne tikai Latvijā iecienīti piena, saldējuma un HoReCa [sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu – BNN] produkti, bet arī pēc klientu prasībām speciāli izstrādāti privāto preču zīmju produkti, stāsta Holodnaja.
Šobrīd Latvijā ražotos Food Union piena produktus un saldējumu eksportē uz vairāk nekā 20 valstīm. Pēc apjoma lielākais eksporta tirgus ir Azerbaidžāna, kurā uzņēmums ieņem vadošo pozīciju skābā krējuma kategorijā.
Par otra lielāko eksporta valsti apjoma ziņā atkal ir kļuvusi Ukraina,
kurā pirms kara tika pārdoti ievērojami apjomi krēmsiera. Kara sākumā nācās pilnībā pārtraukt piegādes, taču Food Union tur atgriezās, tiklīdz tas bija iespējams.
Trešajā vietā apjoma ziņā ir biezpiena sieriņu Kārums eksports uz Lielbritāniju [daudzu ekonomisko migrantu dzīvesvieta – BNN]. Līdzās šīm valstīm uzņēmuma eksporta kartē ir arī tā dēvētie mājas tirgi, kuros atrodas grupas ražotnes un uzņēmumi – Dānija, Norvēģija, Igaunija, Lietuva, Rumānija un Ķīna –, tāpat arī citas Rietumu un Ziemeļeiropas valstis, Austrālija un Dienvidaustrumāzijas reģions. 2021.gadā Food Union grupa Eiropā sasniedza 291 miljonu eiro apgrozījumu, tā nodarbina vairāk nekā 2500 cilvēku.
Lasiet arī: Valsts atbalsts – vien tad, ja nozare apdraudēta, saka Šmits