Kopš sociālās saziņas vietne Twitter nonākusi Īlona Maska īpašumā, pieaugusi Krievijas propagandas izplatība šajā vietnē, liecina pirmdien atklātībai nodotais NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra (StratCom) ziņojums.
Sākoties Krievijas atkārtotajam iebrukumam Ukrainā, tviteris spēra vērā ņemamus soļus Maskavas propagandas izplatības ierobežošanai.
Cita starpā ar algoritmu palīdzību tika mazināta pazīstamāko Kremļa propagandistu kontu “redzamība”, kā arī slēgti tā dēvēto troļļu konti.
Tādējādi to kontu skatījumu skaits, kas izplata Krievijas propagandu, tika samazināts par 49%.
Taču šī gada marta beigās
Masks pārtrauca līdzšinējo vietnes politiku, kas paredzēja Krievijas valdības un diktatora Vladimira Putinam režīmam lojālo mediju kontu marķēšanu un “redzamības” mazināšanu.
Analizējot 11 iepriekš marķētos kontus, konstatēts, ka kopš politikas maiņas katra ieraksta skatījumu skaits vidēji pieaudzis par 60%.
Šīs pārmaiņas novedušas pie krasas Kremļa propagandas “redzamības” tviterī.
Tā, piemēram, katra ieraksta skatījumu skaits Krievijas Ārlietu ministrijas angļu valodā uzturētajā kontā pieaudzis no 52 000 līdz 87 000.
Politikas maiņa palielinājusi arī ierakstu skaitu Maskavas propagandas kontos. Piemēram, Ārlietu ministrijas kontā tas vairāk nekā dubultojies, pieaugot no astoņiem ierakstiem dienas laikā līdz 18.
Salīdzinot 26 dienu periodu pirms un pēc politikas izmaiņām, konstatēts skatījumu pieaugums no 11 miljoniem līdz 34 miljoniem jeb no 440 000 dienā līdz 1,3 miljoniem ik dienas.
Tajā pašā laikā pieaugums krievu valodā uzturētajos kontos bijis mazāks nekā citvalodu kontos. Kamēr Ārlietu ministrijas krievu valodas kontā skatījumu skaits pieaudzis par 23%, angļu valodas kontā tas palielinājis par 65%.
Tikmēr skatījumu skaits tādu izdevumu kontos kā Izvestija un Gazeta nav audzis, lai gan tādu uz ārvalstu auditoriju orientēto propagandas ruporu kā RT Arabic un Actualidad RT kontos skatījumu skaits attiecīgi pieaudzis par 48 un 87%.
Savukārt kontā, kas pieder Krievijas vēstniecībai ASV, skatījumu skaits pieaudzis par 150%, kamēr reakciju skaits palielinājies par 133%.
Kamēr tvitera nozīme Krievijā mazinās, vietne joprojām ir efektīvs Krievijas instruments ārvalstu auditorijas uzrunāšanai, īpaši, ārpus Eiropas, norāda StratCom.
Lasiet arī: Saskaņa iebilst pret Ukrainas mākslinieku grupas plakātu