Šī gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, Latvijā par 26% pieaudzis pieprasījums pēc finansējuma videi draudzīgo auto iegādei jeb auto ar zemu vai vidēju oglekļa dioksīda (CO2) emisiju daudzumu, secināts pēc Swedbank līzinga datiem.
Neskatoties uz jaunu auto piegāžu izaicinājumiem, elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem turpina pieaugt – kā norāda bankā, gandrīz katrs ceturtais auto ir iegādāts ar valsts atbalstu un kopā to ir 157 auto, no kuriem 92% ir jauni elektroauto.
Pirktāko auto modeļu topā ierindojas tādas automašīnas kā Cupra Born, Nissan Leaf un Hyundai Ioniq/Ioniq5.
Kopumā līdz šī gada oktobrim jauna vai mazlietota elektroauto vai ārēji lādējama hibrīdauto iegādei valsts atbalstu rezervējuši un izmantojuši 457 iedzīvotāji ar kopējo saņemto finansējumu 1,92 miljonu eiro apmērā. Savukārt vidējais mēneša maksājums līzingam par videi draudzīga tipa auto iegādi ar valsts atbalstu šogad ir aptuveni 380 eiro mēnesī, liecina Swedbank dati.
Valsts atbalsts elektroauto iegādei vēl pieejams astoņu miljonu eiro apmērā.
Kā stāsta Swedbank auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks, nereti uz jaunu elektroauto rindā jāgaida pat 12 mēnešus, savukārt valsts atbalsta programmas termiņš ir līdz 2023.gada 31.decembrim.
«Ja programma netiks pagarināta, tiem iedzīvotājiem, kuri savus videi draudzīgos auto pasūtīs tikai nākamā gada sākumā, jārēķinās ar izaicinājumiem valsts atbalsta saņemšanā,» atzīmē eksperts.
Valsts atbalsta programmas ietvaros viena jauna elektromobiļa iegādei atbalsta apjoms ir 4 500 eiro, savukārt lietota elektromobiļa un jauna ārēji lādējama hibrīdauto iegādei atbalsta apjoms ir 2 250 eiro.
Ar valsts atbalstu pašlaik iespējams izvēlēties starp 521 dažādiem auto modeļiem, iegādājoties to no 58 apstiprinātajiem auto tirgotājiem. Lētākā jauna modeļa cena ir 9 250 eiro bez PVN, bet vidējā cena – 38 809 eiro bez PVN.
Lasiet arī: No 2035.gada Eiropā nepārdos auto ar iekšdedzes dzinējiem