Tallina apsver iespēju aizliegt ielu malās izvietot izgaismotas reklāmas, jo tās var novērst autovadītāju uzmanību, traucēt un tādējādi palielināt ceļu satiksmes negadījumu risku. Tomēr reklāmas uzņēmumi apgalvo, ka ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugums pēdējos gados sakrīt ar automobiļu skaita pieaugumu un ka ierosinātās izmaiņas ir pārmērīgas, trešdien, 11.decembrī, ziņo Igaunijas medijs ERR.
Igaunijas galvaspilsētā salīdzinājumā ar daudzām citām Ziemeļvalstu pilsētām uz ielām atrodas arī visvairāk izgaismotu reklāmu.
Aizliegums attiektos gan uz nelielām izgaismotām reklāmām ielu līmenī, gan uz lielākiem LED displejiem, kas izvietoti augstāk un kas var apžilbināt vai novērst autovadītāju uzmanību.
“Domāju, ka ikviens ir piedzīvojis situāciju, kad apstājoties pie luksofora redzamību traucē kāds LED ekrāns, kad gājējs šķērso ceļu,” sacīja Tallinas transporta departamenta vadītājs Indreks Gailans.
“Šādos gadījumos mēs saskatām problēmu, jo tas no satiksmes drošības viedokļa ir bīstami. Šādi gadījumi ir rūpīgāk jāpārskata un jāregulē,” viņš sacīja.
Viens no priekšlikumiem, kas tiek apspriests, ir aizliegt izvietot LED apgaismojumu 12 metru attālumā no ceļa malas, kas nozīmētu, ka jālikvidē daudzi esošie reklāmas displeji, piemēram, degvielas uzpildes staciju izkārtnes un uzņēmumu logo.
Uzņēmuma “D Screens Estonia” izpilddirektors Mihkels Lukss (Mihkel Luks) ierosināto LED apgaismojuma aizliegumu nosauca par pārspīlētu reakciju.
Viņš sacīja, ka statistika par pēdējiem desmit gadiem neliecina, ka “satiksmes negadījumu skaits būtu pieaudzis vairāk nekā kopējais automašīnu skaits Tallinas ielās.” Lukss arī brīdināja, ka šīs izmaiņas varētu novest pie tā, ka Tallinā tiks likvidēti 95% reklāmas displeju.
No otras puses, Igaunijas Arhitektu savienības viceprezidents Sīms Tanels Tenisons (Siim Tanel Tõnisson) apgalvoja, ka ielu reklāmu ierobežošana varētu uzlabot pilsētas dizainu.
Viņš sacīja, ka “ielu reklāma atspoguļo pilsētas komercializāciju”, un uzsvēra, ka “pilsēttelpai kā publiskai telpai pirmām kārtām jābūt brīvai, lai komercializācija pārāk spēcīgi sevi neuzspiestu”.
Nākamais solis ir saņemt atsauksmes no uzņēmumiem un citām ieinteresētajām personām tuvāko nedēļu laikā, pirms sākt jaunu noteikumu izstrādi.
Lasiet arī: Tallina plāno ieviest tūrisma nodokli