Telefonkrāpnieki biežāk uzdodas par valsts pārstāvjiem, vilto telefona numurus

Valsts policija ziņo, ka tā 2022.gadā reģistrējusi vairāk nekā 2000 telefonkrāpšanas mēģinājumu un krāpšanu gadījumu. Lielākoties iedzīvotāji vērsušies policijā informācijas nolūkā, jo zinājuši par šādām krāpšanām un nav noticējuši viltvāržiem.

Arī šogad uzdarbojas starptautiski krāpnieki, turklāt aizvien biežāk viņi mēģina iedzīvotājus pārliecināt, ka ir no kādas valsts pārvaldes iestādes, un

ticamības radīšanai ļaundari pat vilto valsts iestāžu, tostarp policijas, tālruņa numurus.

Proti, zvana saņēmēja telefona ekrānā redzams, ka ienākošais zvans ir, piemēram, no policijas vai kādas cits valsts pārvaldes iestādes, taču patiesībā parasti šie krāpnieki atrodas ārvalstīs. Ar numuru viltošanas tehnoloģiju noziedznieki spēj atdarināt jebkādas valsts tālruņa numuru un pat uzņēmuma vai iestādes nosaukumu.

Parasti šie krāpnieki runā krievu valodā,

kaut arī ir fiksēti daži gadījumi, kad noziedznieki sākotnēji latviešu valodā nosaukuši it kā savu vārdu un amatu un tad turpinājuši sarunu krievu valodā.

Iedzīvotājiem jāatceras, ka ne banku, ne valsts pārvaldes iestāžu darbinieki nekad nezvanīs, lai noskaidrotu pieejas datus bankas kontiem – neprasīs kredītkaršu numurus, PIN kodus, Smart-ID piekļuves kodus, CVC kodus un tamlīdzīgi. Saņemot šādu aizdomīgu zvanu, ieteicams to pārtraukt!

Tāpat nekādā gadījumā savā datorā

nedrīkst pēc svešinieku pieprasījuma instalēt tādas programmatūras kā AnyDesk un TeamViewer,

ar kuru palīdzību krāpnieki var attālināti pieslēgties jūsu bankas kontam un veikt noziedzīgas darbības ar jūsu finanšu līdzekļiem! Savukārt noziedznieku atsūtītās saites un e-pastu pielikumi var saturēt datorvīrusus, tāpēc nevajag tos vērt vaļā.

Ņemot vērā, ka šie noziedznieki parasti runā krievu valodā, likumsargi it sevišķi aicina brīdināt krievu valodā runājošos tuviniekus un paziņas par krāpšanu tendencēm!

Lasiet arī: Aizdomīgi e-pasti – krāpnieki atkal izsūta viltus ziņas Latvijas pasta vārdā

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas