Pirms svētdien, 23.februārī, gaidāmajām Vācijas vispārējām vēlēšanām, ievērojams skaits potenciālo vēlētāju joprojām nav izlēmuši, par ko balsot, tādējādi palielinot iespēju, ka vēlētāji varētu pēdējā brīdī mainīt savu izvēli, kas varētu ietekmēt galīgo iznākumu, trešdien, 19.februārī, ziņo “Politico“.
Saskaņā ar Vācijas Preses aģentūras uzdevumā veiktās “YouGov” aptaujas datiem 20% potenciālo vēlētāju izlems, par ko balsot, pēdējās dienās pirms vēlēšanām. Tajā skaitā 7% aptaujāto norādīja, ka izlems vēlēšanu dienā.
Saskaņā ar aptaujas datiem tradicionālie ziņu avoti joprojām ir galvenais vēlēšanu informācijas avots; 63% vēlētāju norādīja, ka informāciju iegūst no televīzijas, laikrakstiem, radio un tiešsaistes ziņu portāliem.
Svarīga loma ir arī sarunām ar ģimeni, draugiem un kolēģiem – 42% aptaujāto paļaujas uz personīgām sarunām, lai noteiktu savu lēmumu.
Saskaņā ar aptaujas datiem sociālo plašsaziņas līdzekļu ietekme ir ļoti atšķirīga atkarībā no politiskās piederības. Kopumā 27% vēlētāju izmanto tādas platformas kā “Facebook”, “X”, “Instagram”, “TikTok” un “YouTube”, lai iegūtu informāciju par vēlēšanām.
Tomēr šī paļaušanās ir daudz lielāka galēji labējās Alternatīvas Vācijai (AfD) atbalstītāju vidū, kur 40% tās atbalstītāju paļaujas uz sociālajiem medijiem. Tas pats attiecas arī uz galēji kreisās partijas Kreiso atbalstītājiem – 43%.
Turpretī tikai 13% vēlētāju, kas atbalsta centriski labējo bloku Kristīgo demokrātu savienību-Kristīgi sociālo savienību (CDU/CSU), izmanto sociālos medijus.
Lai gan 26% vēlētāju apgalvo, ka noslēdzošās kampaņas ir ietekmējušas viņu lēmumu, 38% vēlētāju jau bija izlēmuši, par ko balsot svētdienas vēlēšanās, liecina aptaujas rezultāti. Ņemot vērā to, ka daudzi vēlētāji vēl nav izlēmuši, kampaņu pēdējās dienas var izrādīties izšķirošas, nosakot Vācijas nākamās valdības sastāvu.
Lasiet arī: ASV izlūkdienesti uzskata, ka Putins nevēlas reālu miera līgumu