No Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” piegādātajiem jaunajiem elektrovilcieniem patlaban pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti desmit, tostarp astoņi pārvadā pasažierus, bet divi saskaņā ar uzņēmuma risku mazināšanas plānu ir rezervē, BNN ziņo AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji.
Savukārt pieciem vilcienu sastāviem tiek veiktas dinamiskās pārbaudes, bet vēl diviem notiek papildu pārbaudes defektu novēršanai, norāda uzņēmumā.
PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis BNN vēsta, ka pakāpeniskā jauno elektrovilcienu atgriešana satiksmē tiek īstenota ar mērķi mazināt ietekmi uz vilcienu kustības precizitāti.
“Kad tika konstatēti defekti “Škoda Vagonka” piegādātājos vilcienos, ieviesām risku mazināšanas plānu, kas paredz to, ka jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām, kur vilciena apstāšanas var būtiski ietekmēt visu satiksmi, un gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, ja jāpārved pasažieri,” uzsver Grigulis.
Pēc viņa paustā, “Škoda Vagonka” līdz šim rīkojusies atbildīgi, nodrošinot gan papildu darbiniekus remontam, gan inženieru klātesamību dinamisko pārbaužu un regulāro reisu laikā.
“Viņiem dots laiks līdz marta pirmajai dekādei nodrošināt 95% jauno elektrovilcienu pieejamību pasažieru pārvadājumiem,” uzsver Grigulis.
Iepriekš kompānijā arī skaidroja, ka dinamiskās pārbaudes notiek vienu vai trīs dienas atkarībā no novērstā defekta specifikas un ietekmes uz vilciena darbību. Ar katru vilcienu tiek nobraukti 200 vai 600 kilometri, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam, tostarp katrā pieturvietā apstājoties, atverot un aizverot durvis.
BNN jau ziņoja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc tika konstatētas būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.