Visi pasažieri gājuši bojā lidmašīnas katastrofā Vašingtonā, izmeklētāji atraduši melnās kastes un turpina meklēt atbildes

ASV varas iestādes ceturtdien, 30.janvārī, paziņoja, ka pagaidām nav skaidrs, kāpēc Vašingtonas lidostā sadūrās reģionālā lidmašīna un ASV armijas helikopters, nogalinot 67 cilvēkus postošākajā ASV aviokatastrofā vairāk nekā 20 gadu laikā, kamēr izmeklētāji atraduši lidmašīnas melnās kastes, lai rastu kādu skaidrību, ziņo “Reuters”.

Aviokompānijas “American Airlines” lidmašīna “Bombardier”, kurā atradās 60 pasažieri un četri apkalpes locekļi, sadūrās ar armijas helikopteru “Black Hawk”, kurā atradās trīs karavīri, un, gatavojoties nolaisties Ronalda Reigana Vašingtonas Nacionālajā lidostā, trešdienas vakarā nogāzās Potomakas upē.

Neviens nav izdzīvojis. Visu cietušo vārdi nav publiskoti, taču to vidū bija daudzsološi jaunie daiļslidotāji un cilvēki no Kanzasas, no kurienes lidmašīna bija izlidojusi.

Senatore Marija Kantvela (Maria Cantwell) paziņoja, ka starp bojāgājušajiem ir arī Krievijas, Filipīnu un Vācijas pilsoņi, un Ķīnas valsts plašsaziņas līdzeklis “Xinhua” ziņoja, ka katastrofā gājuši bojā divi Ķīnas pilsoņi.

Izmeklētāji atguva pasažieru lidmašīnas “Bombardier CRJ700” pilotu kabīnes balss un lidojuma datu reģistratoru un to pēta, paziņoja Nacionālā transporta drošības padome (NTSB). Sākotnējais ziņojums par incidentu ir gaidāms 30 dienu laikā.

NTSB loceklis Tods Inmens (Todd Inman) sacīja, ka militārajam helikopteram bija ierakstīšanas ierīces, un vai nu Aizsardzības ministrija, vai NTSB tās pārbaudīs.

ASV transporta ministrs Šons Dafijs (Sean Duffy) sacīja, ka abi lidaparāti trešdien lidoja standarta maršrutos un komunikācija nebija pārtrūkusi. “Līdz pat negadījumam viss bija kā ierasts,” aģentūrai “Reuters” sacīja Virdžīnijas štata gubernators Glenns Jangkins (Glenn Youngkin).

Prezidents Donalds Tramps (Donald Trump) bez pierādījumiem ceturtdien apgalvoja, ka federālie daudzveidības pasākumi pieņemšanai darbā, varētu būt bijis viens no avārijas iemesliem, tādējādi atkārtojot idejas, kas kļuvušas par vienu no viņa prezidentūras prioritātēm.

Viņš vainoja savu priekšgājēju demokrātu Džo Baidenu (Joe Biden) par darbā pieņemšanas standartu pazemināšanu un izteica pieņēmumu, ka Federālās aviācijas administrācijas (FAA) centieni panākt daudzveidību darba vidē, iespējams, padarījuši to vājāku.

Kad viņam jautāja, kā viņš avārijā var vainot daudzveidību, vienlīdzību un iekļaušanu darbā, vēl nezinot, kas ir vainojams, Tramps atbildēja: “Jo man ir veselais saprāts.”

FAA amatpersona aģentūrai “Reuters” sacīja, ka gaisa satiksmes kontrolieriem pirms pieņemšanas darbā tiek veiktas stingras pārbaudes – gan garīgās, gan fiziskās.

Trampa administrācija nav sniegusi nekādus pierādījumus, kas pamatotu šos apgalvojumus, un nav pierādījumu, ka centieni padarīt federālo darbaspēku daudzveidīgāku būtu apdraudējuši lidojumu drošību. Tiesību aizstāvju grupas un demokrāti sacīja, ka Tramps politizē katastrofu.

Tramps arī kritizēja helikoptera pilotus un izteica pieņēmumu, ka vainīgi ir gaisa satiksmes dispečeri.

Militārpersonas paziņoja, ka helikoptera maksimālais pieļaujamais augstums maršrutā, kurā tas lidoja, ir 61 metrs, taču, iespējams, tas lidoja augstāk. Sadursme notika aptuveni 91 metra augstumā, liecina lidojuma izsekošanas tīmekļa vietnes “FlightRadar24” dati.

Radio sakari liecināja, ka gaisa satiksmes dispečeri brīdināja helikopteru par lidmašīnu un lika tam mainīt kursu.

Saskaņā ar kādas informētas personas teikto, šajā naktī Reigana Nacionālajā lidostā dežūrēja tikai viens dispečers, lai apkalpotu vietējo satiksmi, kas tika nodēvēta par “neierastu”, bet pieņemamu situāciju, kad satiksme ir neliela.

Pēdējos gados ASV piedzīvo gaisa satiksmes vadības dispečeru trūkumu, kā rezultātā dispečeriem jāstrādā virsstundas un sešu dienu darba nedēļas, kas savukārt ir radījis bažas par drošību. FAA apgalvo, ka tai trūkst 3 000 dispečeru.

Arī gaisa telpa ap ASV galvaspilsētu, kurā atrodas trīs komerciālās lidostas un vairāki nozīmīgi militārie objekti, bieži ir pārpildīta, un amatpersonas ir paudušas bažas par aizņemtajiem Reigana Nacionālās lidostas skrejceļiem. Satraukumu ir izraisījušas vairākas tuvas sadursmes lidostā, tostarp gandrīz notikusī sadursme 2024.gada maijā.

Trampa piezīmes krasi kontrastēja ar citu amatpersonu piezīmēm, kuras sacīja, ka nav tūlītēju norāžu, kāpēc notika avārija.

“American Airlines” izpilddirektors Roberts Isoms (Robert Isom) sacīja, ka lidmašīnas pilotam bija aptuveni sešu gadu pieredze.

Aizsardzības ministrs Pīts Hegsets (Pete Hegseth) sacīja, ka helikopteru vadīja “diezgan pieredzējusi apkalpe” – trīs karavīri, kuri mācību lidojuma laikā bija ar nakts redzamības brillēm. Amatpersonas paziņoja, ka tās pārtraukušas citus avārijā iesaistītās armijas vienības lidojumus un pārvērtēs mācību treniņus reģionā.

Šī bija vissmagākā ASV aviokatastrofa kopš 2001.gada novembra, kad pēc izlidošanas no Džona F. Kenedija starptautiskās lidostas Ņujorkā avarēja aviokompānijas “American Airlines” lidmašīna un bojā gāja visi 260 cilvēki lidmašīnā un pieci cilvēki uz zemes.

Reigana Nacionālās lidostas galvenais skrejceļš ir noslogotākais ASV, un ik dienu tajā paceļas un nolaižas vairāk nekā 800 lidmašīnu. Nacionālā transporta drošības padome ir izmeklējusi deviņus negadījumus vai incidentus lidostā, tostarp divus, kas bija letāli, liecina ieraksti.

Lasiet arī: BNN pēta | Vai militārajiem izdevumiem atvēlētie 5-6% no IKP Lietuvā radīs ilgtermiņa finansiālu spriedzi?

Lasiet arī: VIDEO | Vašingtonā gaisā saduras un avarē pasažieru lidmašīna un armijas helikopters

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas