Sakarā ar konstatētajiem pārkāpumiem, kurus veicis AS Balticom, uzņēmums SIA Tet vērsies Valsts policijā (VP). Aizvadītā mēneša laikā vairāk nekā 300 adresēs Ventspilī, Tet konstatējis apzinātu tam piederošā elektronisko sakaru tīkla infrastruktūras bojāšanu plašā apmērā, norāda Tet pārstāvji.
Kā norāda Tet pārstāvji, tikšanās laikā apspriežot situāciju, Balticom pārstāvji faktiski ir atzinuši, ka ir veikuši šos pārkāpumus. Tomēr arī pēc pušu pārrunām Balticom turpina veikt arvien jaunus pārkāpumus. Tet pārstāvji skaidro, ka pašlaik VP ir nodoti iesniegumi par 13 adresēm un tuvākajā laikā uzņēmums plāno vērsties policijā arī par pārējiem gadījumiem.
«Konkurences cīņa telekomunikāciju nozarē vienmēr ir bijusi sīva, tomēr ar tik cinisku cita operatora infrastruktūras tīšu bojāšanu un draudiem pret rīcību sava īpašuma atgūšanai saskaramies pirmo reizi,” pauz Tet klientu aprūpes direktore Alla Krūmiņa.
Viņa atzīst, ka notiekošo zināmā mērā var salīdzināt ar «sava veida tiesisko reketierismu, kā rezultātā tiek mānīti arī Ventspils iedzīvotāji».
«Paldies Valsts policijas pārstāvjiem, kuriem šis process prasa daudz resursu, kurus tie varētu izlietot racionālākā veidā, un kuri nerimtīgi veic izbraukumus uz notikumu vietām, lai fiksētu pārkāpumus un rūpētos par likuma ievērošanu,» uzsver Krūmiņa.
Tet pārstāvji skaidro, ka Balticom rīcības rezutātā tiek tērēti policijas resursi, un iecieš iedzīvotāji. Ņemot vērā iepriekš minēto, lai varētu turpināt saņemt pakalpojumu, nelegāli izmantotais kabelis būs jāpārvelk.
Pēc Tet veiktās sava tīkla apsekošanas datiem Balticom pārstāvji, lai nodrošinātu savu interneta pakalpojumu sniegšanu, prettiesiski izmanto daļu no Tet infrastruktūras.
Daudzdzīvokļu namu kāpņutelpās nelegāli tiek pārgriezts Tet īpašumā esošā optiskā interneta vada pēdējais posms un tas tiek pievienots Balticom tīklam. Īstenojot šīs prettiesiskās darbības, Balticom izmanto Tet piederošo īpašumu saviem komerciāliem mērķiem.
«Pārtraucot nesaskaņoto un nelegālo infrastruktūras izmantošanu un atjaunojot Tet tīklu iepriekšējā stāvoklī, iedzīvotājiem ir risks palikt bez vienas no mūsdienu pamatvajadzībām – interneta piekļuves, kas joprojām ir īpaši nozīmīga attālinātajam darbam un mācībām,» stāsta Tet pārstāvji un piebilst, ka Balticom savu pakalpojumu nodrošināšanu organizē prettiesiskā veidā, bez atļaujas saņemot attiecīgus vairumtirdzniecības pakalpojumus un par tiem nemaksājot.
Savukārt Balticom pārstāve Anastasija Muižniece norāda, ka uzņēmums ir «nepatīkami pārsteigts par Tet mēģinājumiem diskreditēt Balticom reputāciju, jo šobrīd uzņēmums nav atzīts par vainīgu nevienā apsūdzībā».
Balticom skatījumā «vēl dīvaināka esot Tet vēlme iesaistīt tiesvedībā ventspilniekus», kam vispār ar šo konfliktu nav nekāda sakara.
Uzņēmums atzīmē, ka līdzīgus bojājumus savam tīklam esam fiksējuši arī no Tet puses un ir veiktas pārrunas ar uzņēmuma pārstāvjiem, lai problēmu atrisinātu mierīgā ceļā.
«Telekomunikāciju tirgū darbojamies jau 24 gadus un pirmo reizi saskaramies ar tik agresīvu klientu noturēšanas stratēģiju. Mēs kā uzņēmums saprotam, ka Tet ir grūti masveidā zaudēt savus abonentus Ventspilī. Tomēr no cilvēciskā viedokļa, mums ir ļoti žēl mūsu klientu, kuri ir ievilkti jautājumu risināšanā ar policiju,» pauž Muižniece, un piebilst, ka Balticom klienti Venstpili situāciju izvērtē saprātīgi un neplāno mainīt pakalpojumu sniedzēju.
«Rodas iespaids, ka pilsēta jau sen ilgojās pēc veselīgas konkurences un pārmaiņām.
Šobrīd mēs gatavojam atbildes paziņojumus policijai, jo šobrīd Tet traucē mūsu tīkla darbību un atslēdz pakalpojumus mūsu klientiem. Mēs uzskatām, lai kādi strīdi izceltos starp uzņēmumiem, tiem nevajadzētu skart klientus un viņa izvēlētos pakalpojumus,» spriež Balticom pārstāve.
Lasiet arī: Negodīgas tirdzniecības prakses aizliegums jāievēro arī griezto ziedu, dārzeņu un puķu sēklu tirgotājiem