Sākoties pavasarim, klāt ir arī elektroskrejriteņu sezona, un Tallinas dome ar policijas pārstāvjiem un nomas uzņēmumiem, galvenokārt Bolt un Tuul, diskutē par nomas transportlīdzekļiem piemērojamajiem ierobežojumiem, raksta Igaunijas medijs ERR News.
Pašvaldība vēlas noteikt zemāku ātruma ierobežojumu nomas transportlīdzekļiem (šobrīd tie ir 25 kilometri stundā), savukārt policijas pārstāvjus satrauc pieaugošais negadījumu skaits – pērn tika ziņots par 352 negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi. Par transportu atbildīgais Tallinas mēra vietnieks Tanels Kīks (Tanel Kiik), ka pašreizējais ātruma ierobežojums saglabājams tikai atsevišķās, tam piemērotās vietās pilsētas nomalēs (piemēram, uz veloceliņiem).
Kīks strādās jaunajā Igaunijas parlamenta sasaukumā, kas nozīmē, ka viņš atstās līdzšinējo pozīciju Tallinas domē. Viņš televīzijas raidījumam Aktuaalne kaamera sacīja: «Ja tas parlamenta vai valdības līmenī būtu atkarīgs no manis, es
domāju, ka ātruma ierobežojumam ir jābūt 20 kilometri stundā
apdzīvotu vietu robežās, jo īpaši lielajās pilsētās, un atsevišķās zonās pieļaujamais ātrums ir pat mazāks.»
Satiksmes uzraudzības departamenta vadītājs Tāvi Kriss (Taavi Kirss) sacīja, ka tiek domāts par šo jautājumu: «Salīdzinot ar gadu iepriekš, Tallinā pērn par 63% pieauga satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji.» Viņš piebilda, ka ar atļauto ātrumu līdz 25 kilometriem stundā, ievainojumi var būt ievērojami. Vēl kāds būtisks faktors, kas izraisa negadījumus, ir braukšana alkohola reibumā, un savu daļu problēmu rada arī bedres un sliktā stāvoklī esošas ietves.
Viens no lielākajiem elektroskrejriteņu nomas uzņēmumiem Bolt informēja, ka ir spēris soļus drošības paaugstināšanai. Piemēram, elektroskrejriteņi ir ieprogrammēti, lai skolu tuvumā automātiski samazinātu ātrumu. Tāpat Bolt pārvieto skrejriteņus, ja tie ir neatbilstoši novietoti, piemēram, bloķē ietvi. Bolt pārstāvis Herni Arrass (Herni Arras) norādīja, ka ierobežojumi, visticamāk, būs spēkā noteiktu laiku, līdz uzlabosies braukšanas apstākļi pilsētās. Arrass sacīja: «Ja lūkojamies nākotnē, mums vajadzētu sagaidīt ierobežojumu atcelšanu, kad tik izveidoti jauni veloceliņi un uzlabota infrastruktūra, kas padarīs pārvietošanos ar elektroskrejriteni dzīvotspējīgu.»
Ierobežojumi attiecas uz koplietošanas elektroskrejriteņiem. Lai gan atļautais ātrums arī privātajiem elektroskrejriteņiem ir 25 kilometri stundā, tie parasti ir ievērojami jaudīgāki par nomai pieejamajiem transportlīdzekļiem. Līdzīgas diskusijas par elektroskrejriteņiem piemērojamajiem ierobežojumiem šobrīd norisinās arī Latvijā, Lietuvā un Somijā.
Lasiet arī: Parīze aizliegs koplietošanas elektroskrejriteņus pilsētas ielās