Krievijas armija uzsākusi videoreklāmu kampaņu, kas izaicina pierādīt vīrišķību un iemainīt vienmuļo civiliedzīvotāja dzīvi pret karavīra gaitām, dodoties karot uz Ukrainu, raksta ziņu aģentūra Reuters.
Reklāma seko pēc tam, ka Lielbritānijas militārais izlūkdienests ziņoja, ka Maskava vēlas brīvprātīgā dienestā piesaistīt 400 tūkstošus profesionālu karavīru, kas varētu papildināt okupantu spēkus Ukrainā. Šobrīd reklāma atrodama Krievijas sociālajos tīklos.
Maskava nav atklājusi zaudējumu apjomu, tomēr nopludinātie ASV slepenie militāri dokumenti liecina, ka karā varētu būt gājuši bojā 43 tūkstoši krievu. Kritušo skaits Ukrainas pusē ir apmēram 17 500.
Krievijas armijas reklāma aicina vīriešus noslēgt līgumu ar Aizsardzības ministriju,
un tiek piedāvāta sākotnējā mēnešalga 204 tūkstošu rubļu (2495 dolāru) apmērā. Tā rāda vīrieti, kas, tērpies armijas formā, ar ieroci rokās atrodas lielveikalā. Viņš vēršas pie veikala ar apsarga ar tekstu: “Vai par šādu aizstāvi tu vēlējies kļūt?” Tālāk video parāda sporta zāli, kurā esošajam instruktoram, kas palīdz klientam pacelt svaru stieni, tiek jautāts, vai šī tiešām ir vieta, kur rodams viņa spēks.
Pēc septembrī uzsāktās daļējās mobilizācijas desmitiem tūkstoši krievu vīriešu pameta Krieviju, lai izvairītos no iesaukšanas, un tagad varas iestādes tomēr lēnām atsakās no domas sūtīt elektroniskās pavēstes, no kurām teorētiski būtu grūtāk izvairīties. Tās tiktu nosūtītas valdības portālā, kurā krievi veic ikdienas dzīvei nepieciešamās darbības – maksā nodokļus, piesaka bērnus skolā un tamlīdzīgi. Elektroniskās iesaukšanas vietā valdība acīmredzot nolēmusi galveno uzsvaru likt uz brīvprātīgo pieteikšanos.
Pēdējās nedēļās Krievijas lielākajās pilsētās parādījušies gan armijas, gan algotņu Vāgnera grupa plakāti. Potenciālajiem karavīriem tiek solīta cienījama profesija un pieklājīga samaksa.
Lasiet arī: Krievijas e-iesaukums liecina par grūtībam nodrošināt militāro personālu