Uzņēmums, kura nosaukums ir teju sinonīms attālinātajam darbam, Zoom, pieņēmis lēmumu, kas paredz darbinieku atgriešanos strādāt klātienē, raksta britu raidorganizācija BBC.
Uzņēmums norādījis, ka uzskata “strukturētu hibrīdo pieeju” par visefektīvāko, un darbiniekiem, kas dzīvo līdz 80 kilometru attālumā no biroja, būtu vismaz divreiz nedēļā tur jāierodas.
Tas ir viens no jaunākajiem gadījumiem, ka liels uzņēmums atkāpjas no elastīgas pieejas darba vietai. Arī Amazon un Disney samazinājuši dienu skaitu, kurās darbinieki drīkst strādāt attālināti. Tikmēr aptaujas rāda, ka darbinieki joprojām labprāt saglabātu iespēju vismaz daļēji strādāt no mājām.
Saskaņā ar Stenfordas Universitātes veikto aptauju, ASV, kur atrodas Zoom galvenais birojs,
apmēram 12% nodarbināto personu strādāja attālināti, un vēl 29% izmantoja hibrīdo pieeju.
Līdzīgu rezultātu uzrādījušas arī Lielbritānijas statistikas pārvaldes veiktās aptaujas.
Pirms pandēmijas sākuma ASV attālināti strādāja apmēram 5% no standarta darba laika veicējiem.
Bija brīdis, kad Zoom solīja, ka attālinātais darbs ir uz palikšanu. Tagad tehnoloģiju uzņēmums paziņojis, ka jaunā pieeja tiks ieviesta augustā un septembrī. Tiesa, Zoom norādīja, ka joprojām pieņems darbā talantīgākos cilvēkus, neatkarīgi no to atrašanās vietas.
2023.gada janvāra beigās Zoom nodarbināja apmēram 8400 personas, apmēram pusi no tām ASV. Lielbritānijā, kur nesen atvērts jauns birojs Londonā, Zoom nodarbina ap 200 cilvēku.
Zoom norādījis, ka jaunā pieeja ļaus uzņēmumam labāk pielietot pašu tehnoloģijas, turpināt veidot inovācijas un sniegt labāku atbalstu klientiem.
Pirms gada, 2022.gada septembrī, ikdienā Zoom birojos strādāja tikai 1% darbinieku, 75% strādāja attālināti,
un pārējie izmantoja hibrīdo modeli. Uzņēmums izjūt pieaugošu spiedienu laikā, kad sāncenši, piemēram, Microsoft, arvien papildina video saziņas piedāvājumus.