“TikTok” lietotāji vairs nevarēs veidot video ar Teiloras Sviftas (Taylor Swift), Bilijas Ailišas (Billie Eilish) un citu “Universal Music Group” mākslinieku dziesmām, tajā skaistā arī latviešu māksliniekiem, jo “TikTok” piekļuve plašajam “Universal” mākslinieku sarakstam beidzās trešdien, kad vairākus mēnešus ilgušās sarunas starp abiem uzņēmumiem par līguma noslēgšanu cieta neveiksmi, ceturtdien, 1.februārī, ziņo Reuters.
Ar februāri “TikTok” vairs nebūs pieejamas ne tikai Teilores Sviftas un Bilijas Ailišas, bet arī The Weekend, SZA, Džastina Bībera (Justin Bieber), Arianas Grandes (Ariana GRande), Dreika (Drake), Adeles (Adele) dziesmas, kā arī latviešu Dona, “Singapūras Satīna” un daudzu citu mākslinieku dziesmas no visas pasaules.
Strīds starp uzņēmumiem radās “Grammy” balvu pasniegšanas ceremonijas laikā Losandželosā.
Ceturtdien “Universal” paziņoja, ka līgumi ar “TikTok” ir zaudējuši spēku, jo “TikTok” nevēloties pienācīgi atlīdzināt māksliniekiem un dziesmu autoriem, novērst mākslīgā intelekta (MI) ietekmi uz māksliniekiem un atrisināt “TikTok” lietotāju tiešsaistes drošības problēmas.
“Universal” mudinājis “TikTok” izmaksāt māksliniekiem kompensāciju, kas būtu salīdzināma ar citām sociālo mediju platformām, ņemot vērā to, ka ieņēmumi no “TikTok” šobrīd veido tikai 1% no ierakstu kompānijas ieņēmumiem.
Ierakstu kompānija arī paudusi bažas par to, ka “TikTok” pieļauj platformā pārāk daudz MI radītu ierakstu, kas samazinot autoratlīdzību māksliniekiem. Turklāt “Universal” pacēlis jautājumu par “problemātisku saturu”, minot gadījumu, kas saistīts ar seksualizētiem Bilijas Ailišas attēliem, kas izplatījās vietnē.
Lai gan “TikTok” ceturtdien atteicies sniegt komentārus,
iepriekš platforma apsūdzēja ierakstu kompāniju, ka tai nauda ir svarīgāka par māksliniekiem, apgalvojot, ka “Universal” rīcība ir savtīga un neatbilst mākslinieku, dziesmu autoru un fanu interesēm, uzsverot platformas panākumus, sasniedzot vairāk nekā miljardu lietotāju.
Kompānija arī sacīja, ka viņiem ir izdevies noslēgt līgumus ar citām ierakstu kompānijām, kurām “mākslinieki ir prioritāte”.
“TikTok” novembra ziņojumā izcēla savu lomu populāru hitu radīšanā un jaunu mākslinieku atklāšanā, uzsverot, ka “TikTok” palīdz lietotājiem atklāt mūziku un veidot saikni ar māksliniekiem. Ziņojumā arī norādīts, ka tās lietotāji biežāk izmanto maksas mūzikas straumēšanas pakalpojumus, tādējādi radot vērtību māksliniekiem. raksta Reuters.
Teilores Sviftas “TikTok” konts ceturtdien parādījis brīdinājumu: “Mūzika pašlaik nav pieejama ” un vairāku lietotāju video mūzika tika noņemta “autortiesību dēļ”.
idk what’s going on w the universal and tiktok drama but this is gonna massively affect artists promo cos wdym tiktoks muted dylan’s own videos to her own songs 😭😭😭😭 pic.twitter.com/bQV4sxbUcl
— ! phee (on tour) (@444phee) February 1, 2024
Šāds pavērsiens, noņemot skaņu topu virsotnēs esošajām dziesmām, ir pārsteidzis un sarūgtinājis lietotājus, kuri bieži izmanto mūziku “TikTok” trendiem. Daži lietotāji pauda šoku, jokojot, ka “diemžēl” varētu nākties pāriet uz “ne tik foršo TikTok alternatīvu Instagram Reels”.
Lasiet arī: Asas diskusijas Rīgas domē raisās par atbalstu festivāla “Positivus” rīkošanai galvaspilsētā