Pirmdien, 29.aprīlī, “Finnair” paziņoja, ka uz mēnesi pārtrauc lidojumus uz Tartu, Igaunijā, kā iemeslu minot GPS signāla traucējumus virs Baltijas jūras reģiona, kuros Igaunija vaino Krieviju, turklāt diviem pagājušajā nedēļā notikušajiem “Finnair” lidojumiem nācās atgriezties atpakaļ GPS traucējumu dēļ, ziņo Politico.
Tartu lidosta, veicot nolaišanos un nosēšanos, izmanto tikai GPS un “Finnair” ir vienīgā aviokompānija, kas nodrošina starptautiskos lidojumus uz Tartu.
Savā paziņojumā “Finnair” atvainojās par sagādātajām neērtībām klientiem un norādīja, ka tās prioritāte ir lidojumu drošība.
“GPS traucējumi Tartu liek mums apturēt lidojumus līdz brīdim, kad tiks rasti alternatīvi risinājumi,” teikts paziņojumā, piebilstot, ka
lidojumi tiek apturēti no 29.aprīļa līdz 31.maijam.
Igaunijas ārlietu ministrs Marguss Cahkna (Margus Tsahkna) nosauca GPS traucējumus par “hibrīduzbrukumu” un vainoja Krieviju, sakot, ka viņš plāno šo jautājumu apspriest ar Eiropas Savienības un NATO pārstāvjiem.
“Krievija ļoti labi zina, ka tās raidītie signāla traucējumi ir ļoti bīstami mūsu gaisa satiksmei,” tika citēts sakām Cahkna. Viņš to nosauca par
“apzinātu rīcību, kas traucē mūsu dzīvi, apdraudot cilvēku dzīvības”.
GPS traucējumi Baltijas reģionā ir regulāra parādība kopš kara sākuma Ukrainā, un Krievija tiek uzskatīta par visticamāko vainīgo, lai gan tās atbildība nav pierādīta. “Finnair” paziņojumā teikts, ka viņu piloti it īpaši ziņo par traucējumiem Kēnigsbergas, Melnās jūras, Kaspijas jūras un Vidusjūras austrumu daļas tuvumā.
Lai gan lidmašīnas joprojām var droši lidot bez GPS signāla, traucējumi atņem pilotiem svarīgu ģeolokācijas avotu.
Lasiet arī: Polijas protestētāji pārtrauc mēnešiem ilgušo Ukrainas robežas blokādi