Aviobiļešu cenas Eiropā un Āzijā sāk nostabilizēties vai samazinās, liecinot par ceļošanas buma norimšanu pēc Covid-19 pandēmijas, taču šī tendence rada problēmas aviosabiedrībām, kas saskaras ar augstākām izmaksām un ierobežoto lidmašīnu pieejamību, otrdien, 28.maijā, ziņo “Reuters”.
Globālā nelīdzsvarotība starp lidojumu piedāvājumu un pieprasījuma pieaugumu, kas radās, kad pēc pandēmijas atsākās lidojumi, palielināja biļešu cenas un pasažieru skaitu.
Tomēr nozares vadītāji, investori un analītiķi norādījuši, ka tendence “ceļot par katru cenu” mazinās, daļai klientu, inflācijas dēļ, kas ir palielinājusi dzīves dārdzību, pievēršot lielāku uzmanību cenām.
“Ryanair” vadītājs Maikls O’Līrijs (Michael O’Leary) sacīja, ka biļešu cenas nebūs tik augstas, kā gaidīts, paužot pārsteigumu par lēno cenu kāpumu, skaidrojot to ar patērētāju nedrošību vai ekonomikas lejupslīdi Eiropā.
Saskaņā ar ceļojumu izpētes grupas “ForwardKeys” datiem šā gada pirmajos mēnešos salīdzinājumā ar 2023.gadu biļešu cenas visā Eiropā saglabājās nemainīgas.
Taču situācija ir krasāka Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kur biļešu cenas ir samazinājušās visvairāk – par aptuveni 16% laikposmā no janvāra līdz aprīlim salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
Taču ekonomisti un investori ir pozitīvi noskaņoti,
jo lielākajai daļai patērētāju, īpaši Eiropā un ASV, ceļošana joprojām ir tēriņu prioritāte, norādīja ekonomisti un analītiķi.
Taču viņi piebilstot, ka zemākas Eiropas aviobiļešu cenas liecina par zemākām ienākumu un uzkrājumu likmēm visā kontinentā, kas liek patērētājiem meklēt lētākas alternatīvas, it īpaši tāpēc, ka viesnīcas un automašīnu noma kļūst dārgāka.
Eiropas patērētāji ir izteikti orientēti uz cenām, lētākiem galamērķiem, kā Turcija, Rumānija un Balkānu valstis, kļūstot par arvien populārākām izvēlēm Eiropas ceļotāju vidū, kuri meklē alternatīvas Francijai vai Itālijai, norādījuši nozares eksperti.
Eiropas Ceļojumu komisijas dati liecina, ka
šogad tūristi Eiropā tērēs 742,8 miljardus eiro, kas ir par 14,3% vairāk nekā pērn.
Taču to lielā mērā varētu veicināt turīgāki Amerikas tūristi, sacīja nozares eksperti, jo atšķirībā no eiropiešiem, kuri mēģina ietaupīt, amerikāņi joprojām ceļojumiem tērē vairāk.
Saskaņā ar “MasterCard” Ekonomikas institūta” datiem 2024.gada pirmajā ceturksnī aptuveni 16 miljoni amerikāņu ceļoja uz ārzemēm, uzstādot jaunu rekordu un pārsniedzot pat pirmspandēmijas apjomus.
Saskaņā ar Amerikas bankas kredītkaršu un debetkaršu datiem vidējie ceļojumu izdevumi uz vienu ASV mājsaimniecību gada pirmajos piecos mēnešos salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās tikai par 1,5%, bet, salīdzinot ar 2019.gadu, pieauga par 13%.
Pasaules aviokompāniju vadītāji sacīja, ka
patērētāji joprojām vēlas tērēt ceļojumiem, priekšroku dodot nevis precēm, bet gan pieredzei.
“Šī ir ļoti cikliska nozare, kas ir arī ļoti jutīga pret makroekonomiku,” sacīja investors Džeimijs Lindsejs (Jamie Lindsay), piebilstot, ka šaubās vai kritums Eiropā un Āzijā izraisīs plašāku nozares lejupslīdi.
Lasiet arī: Paļauties tikai uz valsts garantēto pensiju pirmo līmeni nav gatavi nevienas Baltijas valsts iedzīvotāji