“Wordle” īpašnieks, laikraksts “The New York Times”, ir iesniedzis prasību tiesā pret ģeogrāfisko spēles versiju “Worldle”, apgalvojot, ka tā rada neskaidrības un izmanto ar “Wordle” saistīto labo slavu, savukārt “Worldle” radītājs Korijs Makdonalds (Kory McDonald) plāno apstrīdēt prasību tiesā, apgalvojot, ka daudzām spēlēm ir līdzīgi nosaukumi, piektdien, 31.maijā, vēsta britu raidorganizācija BBC.
Korijs BBC sacīja, ka pastāv vesels, tā sauktais “le” spēļu universs.
“”Wordle” ir par vārdiem, “Worldle” ir par pasauli, “Flaggle” ir par karogiem,” viņš norādīja.
Laikraksts “The New York Times” nepiekrīt, apgalvojot, ka “Worldle” ir “gandrīz identisks pēc izskata, skanējuma, nozīmes un rada tādu pašu komerciālu iespaidu kā… “Wordle”,” teikts tā juridiskajā dokumentācijā.
Kad BBC sazinājās ar laikrakstu, tas atteicās sniegt sīkākus komentārus papildus jau juridiskajā dokumentā iekļautajai informācijai.
Spēli “Wordle” 2021.gadā radīja britu izgudrotājs Džošs Vārdls (Josh Wardle), lai izklaidētu savu draudzeni, taču kopš tā laika šī spēle ir ieguvusi milzīgu popularitāti, sasniedzot miljoniem spēlētāju visā pasaulē.
Savukārt “Worldle” ik mēnesi spēlē aptuveni 100 000 spēlētāju, un tā ir pieejama spēlēšanai tikai tīmeklī.
Spēlē ir iekļautas reklāmas, bet ir iespēja spēlēt bez reklāmām par desmit sterliņu mārciņām gadā, taču lielāko daļu ieņēmumu saņem uzņēmums “Google”, jo tajā tiek izmantoti “Google Street View” attēli. Makdonalds katru vakaru izvēlas jaunu attēlu, ko spēlētāji nākamajā dienā atpazīs spēlē.
Korijs sacīja, ka tas ir pagodinājums, ka katru mēnesi spēlē tik daudz cilvēku, piebilstot, ka viņš “negaidīja, ka spēlei būs šādi panākumi.”
Pēc “Wordle” panākumiem ir izveidotas vairākas spēles, tostarp “Quordle”, “Nerdle”, “Heardle” un vēl viena spēle ar nosaukumu “Worldle”, kuras uzdevums ir noteikt valstis pēc to kontūrām. “The New York Times” nav norādījis, vai plāno vērsties pret šīm spēlēm ar līdzīgajiem nosaukumiem.
Autortiesību eksperts profesors Deivids Levīns (David Levine) norādīja uz iespējamām problēmām, kas saistītas ar projektu “Worldle”, piemēram, rakstību un izrunu, un norādīja, ka tas var radīt patērētāju apjukumu.
“man ir jāpieliek pūles, lai teiktu “Wordle” un “Worldle”,” viņš sacīja.
Neraugoties uz šo izaicinājumu, Korijs Makdonalds saglabā mierīgu prātu, taču pauž vilšanos un pārsteigumu.
“Es strādāju viens, tāpēc biju diezgan pārsteigts,” viņš sacīja, apliecinot gatavību mainīt nosaukumu, ja tas būs nepieciešams.
Lasiet arī: ASV miljardieris plāno zemūdens ceļojumu uz Titānika vraku