Līgumu par Rīgas lidostas jaunā pasažieru termināļa būvniecību varētu parakstīt nākamā gada sākumā, trešdien intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
“Līgumu parakstīt mēs vēl neesam gatavi,” sacīja Odiņa, prognozējot, ka līgums varētu tikt parakstīts nākamā gada sākumā.
Viņa informēja, ka iepirkuma pirmskvalifikācijas atlasē piedalījās 17 pretendenti, tostarp trīs no Latvijas, savukārt pēc pirmās kāras tika atlasīti 11 pretendenti ar kuriem sarunas turpinās.
“Līdz šīs nedēļas beigām tiks izsludināta kārta, kurā mēs izskatīsim saņemtos piedāvājumus jau konkrēti par būvniecības risinājumiem un arī piedāvāto cenu,” teica Odiņa.
Tāpat Rīgas lidostas vadītāja atzīmēja, ka atlases process bija samērā sarežģīts, tāpēc sākotnēji prognozētie iepirkuma termiņi ir nobīdījušies. “Jaunais termiņš [līguma parakstīšanai] varētu būt nākamā gada sākums,” sacīja Odiņa, vienlaikus uzsverot, ka nobīdes projekta īstenošanas gala termiņā šobrīd gan netiek prognozētas, joprojām paredzot, ka jaunais terminālis varētu tikt pabeigts līdz 2029.gada sākumam.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada novembrī Rīgas lidosta izsludināja starptautisku konkursu jaunā termināļa būvniecībai, kurā būvniecības izmaksas tika lēstas 167 miljonu eiro apmērā, savukārt jaunā termināļa projektētais būvapjoms ir 45 000 kvadrātmetru.
Iepirkuma dokumentācijā minēts, ka lidostas termināļa pārbūves darbu ietvaros paredzēts veikt esošā pasažieru termināļa publiskās daļas, tostarp reģistrācijas zāles, drošības kontroles, bagāžas saņemšanas un ielidošanas zāles paplašināšanu uz austrumiem no esošā termināļa kompleksa, paplašinājuma bagāžas apstrādes sistēmai izbūvi, esošā termināļa E, F un D sektoru pārbūvi, ceļu un stāvvietu risinājumu, tostarp jaunas estakādes izlidošanas līmenī un daudzstāvu autostāvvietas izbūvi, pazemes tuneļa bagāžas savienojumam ar “Rail Baltica” stacijas ēku izbūvi.
Projekts tiks finansēts, piesaistot līdzekļus no Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB), citām starptautiskām finanšu institūcijām un kredītiestādēm. Tāpat ar būvnieku paredzēts slēgt starptautiskās inženierkonsultantu organizācijas FIDIC Dzeltenās grāmatas līgumu, un projektam plānots sasniegt ilgtspējas sertifikāta BREEAM “Excellent” līmeni.
Sākotnēji tika plānots, ka Rīgas lidosta 2024.gada augusta beigās vai septembra sākumā varētu noslēgt līgumu par jaunā pasažieru termināļa būvniecību.
Tāpat ziņots, ka 2023.gadā Rīgas lidostā apkalpoja kopumā 6,631 miljonu pasažieru, kas ir par 23,2% vairāk nekā gadu iepriekš, kad tika apkalpots 5,381 miljons pasažieru, taču par 15% mazāk nekā pirms Covid-19 pandēmijas 2019.gadā, kad lidostā tika apkalpoti 7,798 miljoni pasažieru.
Savukārt 2024.gada septiņos mēnešos Rīgas lidostā apkalpots 3,91 miljons pasažieru, kas ir par 4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.