Latvijā nākamajā gadā atkal varētu pieaugt braukšanas maksa reģionālajā sabiedriskajā transportā, otrdien intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Dins Merirands.
“Esmu pārliecināts, ka nākamā gada pavasarī, kad būs pagājis gads kopš iepriekšējās braukšanas maksas pārskatīšanas, ATD dosies uz Sabiedriskā transporta padomi ar priekšlikumu šīs maksas pārskatīt,” teica Merirands.
Tostarp ATD valdes priekšsēdētājs atzina, ka varētu sadārdzināties gan braucieni reģionālajos autobusu maršrutos, gan arī braucieni vilcienos.
Viņš arī atzīmēja, ka 2023.gada decembrī, apstiprinot pašreizējās braukšanas maksas, Sabiedriskā transporta padome uzdeva ATD regulāri sekot līdzi izdevumu pozīcijām sabiedriskajā transportā un vismaz reizi gadā ziņot par iespējamām braukšanas maksām.
Merirands norādīja, ka valdības apstiprinātajā budžetā nākamajam gadam sabiedriskajam transportam ir paredzēti gandrīz 94 miljoni eiro, kas nav pietiekami, lai, neko nemainot, sabiedriskā transporta tīklu saglabātu esošajā apmērā.
Tāpat viņš atzīmēja, ka ATD, kā sabiedriskā transporta pasūtītājs reģionālajos pārvadājumos, redz vairākus virzienus, kuros būtu nepieciešams strādāt un darbs ir jau sākts. “Tas nesaistās tikai ar pārvadājumu tīkla samazināšanu, bet arī ar tā paša pakalpojuma nodrošināšanu efektīvākā veidā,” sacīja Merirands.
Tostarp ATD valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka nākamajā gadā tiks izvērtēti kopumā vairāk nekā 1 500 reisu.
Jau vēstīts, ka 2023.gada decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja reģionālā sabiedriskā transporta jauno biļešu un tarifu sistēmu. Tostarp 2024.gada 1.aprīlī reģionālajā sabiedriskajā transportā stājās spēkā jauni tarifi un biļešu veidi.
Jaunajā tarifu sistēmā minimālā braukšanas maksa Rīgā ir 1,5 eiro, citās pilsētās – viens eiro, bet ārpus pilsētām – 0,7 eiro. Vienlaikus maksa par braucienu ar vilcienu, piemēram, maršrutā Rīga-Liepāja pieauga no 7,4 eiro līdz 8,01 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā palielinājās no 8,65 eiro līdz 10,4 eiro.
Iepriekšējā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā bija spēkā kopš 2020.gada.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Lasiet arī: EDzL vadītājs: Oficiāli izdota instruktāža būvniekam sākt būvdarbus “Rail Baltica” pamattrasē