Krievijas iestādes pirmdien, 16.decembrī, centās ierobežot zaudējumus, ko radīja Kerčas šaurumā noplūdusī nafta no diviem novecojošiem tankkuģiem, kuri tika bojāti nedēļas nogalē spēcīgas vētras laikā, tādējādi uzsverot Krievijas “ēnu flotes” radītos vides un apdrošināšanas riskus, ziņo “Reuters”.
Tankkuģis “Volgoneft 212” sadalījās uz pusēm, bojā gāja viens apkalpes loceklis un 12 tika izglābti, savukārt iestādes paziņoja, ka tika izglābti arī visi 14 apkalpes locekļi uz tankkuģa “Volgoneft 239”, kas uzskrēja uz sēkļa 80 metrus no krasta netālu no Tamanas ostas.
Krievijas ziņu aģentūra TASS ziņoja, ka vairāk nekā 50 gadus vecajos kuģos kopumā bija aptuveni 9 200 tonnu (62 000 barelu) naftas produktu, bet vēl tiek precizēts, cik tieši daudz noplūdis.
Kuģis “Volgoneft 212” tika izgatavots 1969.gadā, bet “Volgoneft 239” – 1973.gadā, liecina aģentūras “Reuters” rīcībā esošie sertifikāti.
Šī noplūde varētu kļūt par vienu no lielākajām vides katastrofām, kas pēdējo gadu laikā skārusi reģionu, lai gan iespējamās apdrošināšanas atlīdzības apmērs uzreiz nebija skaidrs.
Kuģniecības nozari satrauc simtiem Krievijas “ēnu” tankkuģi, kas izvairās no sankcijām un ignorē “tīras kuģošanas” noteikumus, tādējādi palielinot sadursmju risku. Kerčas šaurums, kas atdala Krievijas kontinentālo daļu no Maskavas anektētā Krimas reģiona, ir galvenais ceļš tās graudu un degvielas produktu eksportam.
Somijā reģistrētais Enerģētikas un tīra gaisa pētniecības centrs (CREA) norādījis, ka pagājušajā mēnesī Krievijas jēlnaftu un naftas produktus eksportēja 369 kuģi, no kuriem 206 bija “ēnu” tankkuģi, un 28% no tiem bija vismaz 20 gadus veci.
Pirms nedēļas nogales incidentiem CREA brīdināja, ka neapdrošinātu vai slikti apdrošinātu tankkuģu radīto naftas noplūžu likvidēšana valstij varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru nodokļu maksātāju naudas.
Dokumenti liecināja, ka “Volgoneft 212” apdrošinājusi Krievijas VSK, bet kuģa operators “Kama-Shipping” apgalvoja, ka tas pārvadā 4 200 tonnas mazuta.
Krievijas uzņēmums “OOO Absolyut Strakhovaniye” sedza “Volgoneft 239” apdrošināšanu, liecina aģentūras “Reuters” rīcībā esošie dokumenti.
Krievija noraida Rietumu spiedienu ierobežot naftas eksportu, un pēdējā gada laikā ir pieaudzis to tankkuģu skaits, kas pārvadā kravas, kuras neregulē un neapdrošina Rietumu pakalpojumu sniedzēji.
Eiropas Savienības Komisija trešdien apstiprināja 15.sankciju paketi pret Krieviju saistībā ar tās iebrukumu Ukrainā, vēršoties pret vēl 52 “ēnu flotes” kuģiem, kurus izmanto, lai apietu ierobežojumus naftas, ieroču un graudu pārvadāšanai, tādējādi kopējais sarakstā iekļauto kuģu skaits ir 79.
Paketē iekļauti arī stingrāki pasākumi pret dažām Ķīnas struktūrām.
Prezidents Vladimirs Putins svētdien devis rīkojumu valdībai izveidot darba grupu, kas risinātu glābšanas operāciju un mazinātu noplūdes sekas, Krievijas ziņu aģentūras citēja Kremļa preses pārstāvja Dmitrija Peskova teikto.
Lasiet arī: VIDEO | Ukraina ziņo par ziemeļkorejiešu zaudējumiem Kurskas frontē