Transporta un sakaru ministrs Eiženijs Sabutis (Eugenijus Sabutis) trešdien dosies uz Poliju. Starptautiskajā konferencē “Jauna Eiropas transporta ēra – TEN-T politikas izaicinājumi” Lodzā notiks diskusija par Eiropas transporta tīklu attīstību, tās izaicinājumiem un investīcijām transporta infrastruktūrā, ziņo Transporta un sakaru ministrija.
Polijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē rīkotajā pasākumā Lietuvas, Polijas, Somijas, Čehijas, Grieķijas, Kipras un Kipras transporta ministri un Eiropas Komisijas pārstāvji diskutēs par Eiropas transporta tīkla (TEN-T), kas ietver “Via Baltica” un “Rail Baltica”, attīstību un iespējām palielināt ES finansējumu, lai paātrinātu to īstenošanu, kā arī par transporta nozares ilgtspēju un elastīgumu.
Lodzā ir paredzētas arī ministra Sabuta divpusējas tikšanās ar Čehijas transporta ministru Martinu Kupku (Martin Kupka), Ukrainas Kopienas un teritoriālās attīstības ministra vietnieku Serhiju Derkaču (Serhiy Derkach), Bulgārijas premjerministra vietnieku un transporta ministru Grozdanu Karadjovu (Grozdan Karadjov) un Starptautiskā Transporta foruma (ITF) ģenerālsekretāru Jangu Te Kimu (Young Tae Kim).
Pēc Sabuta teiktā, gaidāmā ES daudzgadu budžeta kontekstā Eiropas investīcijas ir ārkārtīgi svarīgas, lai būtiski uzlabotu Lietuvas ceļu infrastruktūru un attīstītu trūkstošos pārrobežu transporta un militārās mobilitātes sakarus ar Eiropu.
Lietuvai ir ļoti svarīgi, ka jaunajā TEN-T tīklā jau ir iekļauta Eiropas dzelzceļa līnija uz Klaipēdu, kas ir īsākais ceļš starp Lietuvu un Ukrainu un jauni militārās mobilitātes savienojumi no Bjalistokas uz Viļņu. Lietuvas un Polijas Transporta ministrijas jau ir iesniegušas pieteikumu Eiropas finansējuma saņemšanai, lai ceļu, kas savieno Augustovu un Viļņu, pielāgotu militārās mobilitātes vajadzībām.
Turklāt Lietuvā jau ir pabeigti trīs no četriem “Via Baltica” posmiem (28,5 km), kas ir stratēģiski svarīgs Lietuvai un starptautiskajiem sakariem. Pēdējais posms tiks pabeigts šogad.
Pašlaik notiek “Rail Baltica” galvenās dzelzceļa līnijas un inženierbūvju būvniecība 44,8 km garumā starp Kauņu un Panevēžu. Šogad plānots izbūvēt 114km Eiropas standartiem atbilstoša dzelzceļa no Kauņas līdz Latvijas robežai.
Lasiet arī: Mazumtirgotāji Igaunijā pieprasa samazināt PVN pārtikas pamatproduktiem