Luksemburgā notikušajā Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas padomes (TTE) sanāksmē Lietuvas satiksmes ministrs Eiženijs Sabutis kopā ar ES kolēģiem apsprieda pasākumus gaisa transporta pasažieru tiesību uzlabošanai. Ministrs pauda bažas par priekšlikumiem palielināt minimālo kavējuma laiku, kas nepieciešams, lai saņemtu kompensāciju, un samazināt kompensāciju apmērus, ziņo Satiksmes ministrija.
“Lai gan mēs atzīstam, ka nepieciešams pārskatīt un precizēt regulu, mūsu prioritāte joprojām ir nodrošināt, ka gaisa transporta pasažieri saņem taisnīgu attieksmi. Mums ir iebildumi pret priekšlikumiem, kas palielinātu kavēšanās laiku, lai varētu saņemt atlīdzību, un samazinātu atlīdzības apmēru, jo tas varētu mazināt vairākus pasažieru aizsardzības pamatelementus,” sacīja satiksmes ministrs Sabutis.
Lietuva atbalsta aviopasažieru tiesību noteikumu atjaunināšanu, lai noteiktu skaidrākas vadlīnijas par ceļojumu traucējumiem. Tomēr viens no projekta galvenajiem elementiem – kompensācijas saņemšanas sliekšņa pagarināšana un kompensācijas apmēra samazināšana – Satiksmes ministrijas skatījumā ir būtisks solis atpakaļ pasažieru tiesību aizsardzībā.
Saskaņā ar Padomes priekšlikumu kompensācija par lidojumu kavēšanos tiktu noteikta 300 eiro apmērā par kavēšanos, kas ilgst vairāk nekā četras stundas, lidojumos, kuru attālums ir mazāks par 3 500 km, un 500 eiro apmērā par kavēšanos, kas ilgst vairāk nekā sešas stundas, lidojumos, kuru attālums pārsniedz 3 500 km. Turklāt lidojumu atcelšanas gadījumā vai ja pasažieri pieprasa atlīdzību, aviosabiedrībām būtu jānodrošina iepriekš aizpildītas kompensācijas pieprasījuma veidlapas, tādējādi pasažieriem nevajadzētu iesniegt atsevišķus pieprasījum
Padomes nostāja par atjauninātajām aviopasažieru tiesībām paredz, ka novirzīšana uz citām lidostām vai būtiskas izlidošanas laika izmaiņas ir uzskatāmas par lidojuma atcelšanu.
Turklāt regulā būtu jānodrošina minimālie komforta standarti gadījumos, ja lidojums kavējas uz skrejceļa, jāļauj pasažieriem patstāvīgi izvēlēties alternatīvus ceļojuma risinājumus, jāizveido skaidras un savlaicīgas sūdzību izskatīšanas procedūras un jānostiprina noteikumi par pasažieriem ar īpašām vajadzībām.
Lasiet arī: Bīstami vai nē? Latvijā strauji pieaug GPS traucējumu skaits gaisa telpā