Plānots, ka līdz šim lielākie ieguldījumi Tallinas lidostas attīstībā un pašapkalpošanās termināļu un plašākas stāvvietas izveide ļaus līdz 2030.gadam dubultot pasažieru skaitu, raksta Igaunijas medijs “ERR News.”
Kopumā rekonstrukcijas laikā esošā ēka tiks paplašināta par 16 500 kvadrātmetriem, un tiks pārbūvēti jau esošie termināli 18 000 kvadrātmetru platībā. Plānotās projekta izmaksas ir 75 miljoni eiro.
Projekts paredz, ka tiks paplašināta lidostas bagāžas nodošas un saņemšanas zona, vairāk vietas būs stāvvietā starp tramvaju un pasažieru termināliem, kā arī tiks paplašinātas robežkontroles un izejas zonas. Pēc darbu pabeigšanas izlidošanas un atlidošanas zonas, kas pašlaik atrodas vienuviet, būs atdalītas, un atradīsies katra savā līmenī.
Pašlaik Tallinas lidostu izmanto 2,8 miljoni pasažieru gadā, bet rekonstrukcija ļaus šo skaitu palielināt līdz 5,5 miljoniem ceļotāju gadā. Lidostas izpilddirektors Rīvo Tuvike (Riivo Tuvike) norādīja, ka mērķis ir realistisks, jo pamata scenārijs paredz, ka lidostas pasažieru skaits līdz 2030.gadam sasniegs vismaz 4,6 miljonus pasažieru gadā, bet pasažieru skaits Tallinā pastāvīgi pieaug straujāk nekā vidēji Eiropā. Oktobrī Tallinas lidosta ziņoja par otru labāko mēneša finanšu rādītāju tās vēsturē.
Tuvike preses konferencē 3.decembrī sacīja, ka
rīta un vakara “pīķa stundās” lidosta ir ļoti noslogota, un šajos brīžos varot just, ka pietrūkst platības.
Pašlaik lidostā ir vieta vieta, kur nodot bagāžu, ar divām pilna izmēra konveijera lentēm, un vienu mazāku. Pēc rekostrukcijas pasažieri varēs bagāžas nodošanai izmantot piecas lentes. Tuvike iezīmēja, ka ielidošanas zona atradīsies augšstāvā, savukārt Šengenas zonas pasažieru ērtībai tiks palielināts vārtu skaits, un tiks arī atjaunotas ēdināšanas un tirdzniecības zonas. Viņš piebilda, ka izmaiņas sniegs vairāk iespēju pasažieriem, un nesīs lidostai lielākus ieņēmumus.
Būvniecības process risināsies četrās kārtās laikā no 2026. līdz 2028.gadam tā, lai pēc iespējas mazāk traucētu lidostas darbību. Plānots, ka pirmās kārtas darbi tiks uzsākti jau šī gada pēdējās dienās, un decembrī arī plānost izsludināt iepirkumu otrās kārtas īstenošanai.
Kā pēdējie darbi projekta noslēguma posmā atstāta drošības pārbaužu zona, VIP zona un galvenās tirdzniecības vietas paplašināšana. Dizaina izstrāde jau esot pabeigta, bet šai kārtai iepirkumu pagaidām vēl neizsludinās. Pēdējie darbi būtu jāveic 2029.-2030.gadā, bet Tuvike norādīja, ka esošās piecas drošības pārbaužu līnijas strādā efektīvi, tādēļ iespējams, ka tur izmaiņas nebūs nepieciešamas.
Pašreizējā Tallinas lidostas ēka celta 1980.gadā, bet arī iepriekš, jau no starpkaru periodā, tur atradusies lidosta. 2000.gadu vidū lidosta jau tikusi ievērojami pārbūvēta.
Lasiet arī: Biežo darbības traucējumu dēļ “Finnair” atceļ vakara reisu uz Viļņu