Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš piektdien, 6.janvārī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē teica, ka šogad, visticamāk, tiks pārskatīti reģionālā sabiedriskā transporta tarifi.
Sabiedriskā transporta padomē 6.janvārī tika skatīts jautājums par valsts budžeta finansējuma sadali 2023.gadam reģionālo pārvadātāju zaudējumu segšanai. ATD Sabiedriskā transporta finanšu analīzes nodaļas vadītāja Kristīne Grīviņa stāstīja, ka kopējais finansējums šogad paredzēts 64,78 miljoniu eiro apmērā, kas ir par 5,5 miljoniem eiro mazāk nekā pērn. Dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai paredzēti 8,5 miljoni eiro.
Viņa uzsvēra, ka finansējums, tāpat kā iepriekšējos gados, ir nepietiekams.
Optimāli reģionālajiem autobusiem paredzētais finansējums pietiks līdz septembrim, bet vilcieniem – līdz jūnijam.
Ņemot vērā, ka vasaras mēnešos vilciena pārvadājumos ir gana labi ieņēmumi, arī vilciena pārvadājumu finansēšanā «kritiska situācija varētu iestāties septembrī». Grīviņa arī norādīja, ka šogad pakalpojuma maksu ir palielinājušas daudzas autoostas, kā arī pieaugušas elektroenerģijas izmaksas, tāpēc AS Pasažieru vilciens lūgts sniegt informāciju par izmaksu pieaugumu.
Šobrīd pašu reģionālo autobusu pārvadātāju finansiālais segums saglabājas 32% apmērā, bet vilcieniem tas ir 45%, savukārt pārējo jākompensē no valsts budžeta. Grīviņa skaidroja, lai gan pasažieru skaits pieaug, tas nav pietiekams, lai sasniegtu 50% segumu, tāpēc jāmeklē citi risinājumi, lai nebūtu jāpieaug valsts budžeta finansējumam.
Grīviņa norādīja, ka jāsaprot, «cik slikta situācija veidojas 2023.gadā kopumā», lai dotu Sabiedriskā transporta padomei konkrētus priekšlikumus, ko mainīt, lai rādītājus uzlabotu.
Viņa minēja divus iespējamos risinājumus – tarifu palielināšanu un tīkla samazināšanu.
Savukārt Godiņš teica, ka ir jau lūgts sākt darbu pie tarifu pārskatīšanas, un pauda cerību, ka sarunu konsultāciju līmenī varēs organizēt februārī. «Par tarifu pārskatīšanu – šis solis, visticamāk, tiks sperts, bet jautājums, kā mēs to darām. Piedāvājumam jābūt tādam, ka nepieliekam vienkārši kaut kādus procentus, bet pārskata tarifu veidošanas politiku,» teica ATD valdes priekšsēdētājs.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Lasiet arī: Pasažieru plūsma vēl 2019.gadu neaizsniedz