Pērnā gada nogalē Eiropas Komisija apstiprināja nepilnus 12 miljonus eiro lielu līdzfinansējumu diviem Rīgas brīvostas (RBO) attīstības projektiem. Tie ne tikai veicinās komercdarbību, bet «palīdzēs pilnveidot Latvijas un sabiedroto militāro mobilitāti un valsts aizsardzības funkcijas», ziņo RBO pārvalde.
Abiem projektiem piešķirts līdzfinansējums līdz 50% apmērā no to kopējām attiecināmajām izmaksām. Šīs ieceres paredz, pirmkārt, ostas piestātņu infrastruktūras pilnveidošanu Kundziņsalā, pievadceļu pārbūvi un uzlabošanu, dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi; otrkārt, ostas tehniskās floti papildinājumu ar «jaunu un daudzfunkcionālu transporta vienību»: RBO pārvaldes meitas sabiedrība iegādāsies kuģi ar ledus laušanas iespēju.
Ar hibrīddzinēju aprīkotais peldlīdzeklis tāpat ir izmantojams boju izcelšanai, mērījumu veikšanai un atbalsta funkciju nodrošināšanai piesārņojuma savākšanas un padziļināšanas darbos. Plānots, ka papildus jaunais kuģis varēs sniegt arī atbalsta funkcijas Latvijas Robežsardzes un Krasta apsardzes dienestiem, tas būs piemērots dažāda militāras nozīmes aprīkojuma un personāla pārvadāšanai, kā arī glābšanas operācijām.
Jaunā kuģa iegāde par 10,79 miljoniem eiro orientējoši tiek plānota 2024.gadā.
Savukārt infrastruktūras kompleksa pārbūvi Kundziņsalā RBO pārvalde īstenos sadarbībā ar tur strādājošu privātu konteineru termināļa operatoru – SIA Baltic Container Terminal. Tas apkalpo ne tikai dažādas konteinerizētās kravas, bet spēj nodrošināt arī militāras nozīmes riteņtehnikas loģistiku. Šeit paveiktais ļaus būtiski uzlabot un palielināt auto un dzelzceļa transporta caurlaides spēju uz konteineru termināli Kundziņsalā.
RBO pārvalde veiks darbus par 8,26 miljoniem eiro (jeb 66% no projekta kopapjoma izmaksām). Savukārt Baltic Container Terminal sadarbībā ar RBP nodrošinās kuģu piestātņu līnijas pagarinājumu pie konteineru termināļa, izbūvējot papildu posmu un nodrošinot akvatorijas grunts padziļināšanas darbus. Piestātnes un tās akvatorijas pārbūves darbi, tiek rēķināts, izmaksās ap 4,25 miljoniem eiro (jeb 33% no projekta kopapjoma). Tie ļaus vienlaikus pieņemt un apkalpot vairākus kuģus ar lielāku kravnesību.
Projektu plānots uzsākt 2023. gadā, visas aktivitātes pilnā apjomā pabeigt 2024. gadā.
Lasiet arī: Rīgas ostas attīstībā šogad investēti teju 5 miljoni eiro