Lai gan posmā no 1.decembra līdz 1.martam automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3 500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, tas nenozīmē, ka riepu maiņa ir jāatliek uz 1.decembri, uzsver Droša braukšanas skola (DBS).
Ja ir sniegs, apledojuši ceļi un gaisa temperatūra zem 7 grādiem (pēc Celsija skalas), ziemas riepas ieteicams uzstādīt ātrāk. Riepu nomaiņas nepieciešamību ietekmē vēl kāds aspekts – ziemas riepu protektoram jābūt vismaz četrus milimetrus dziļam.
Kā norāda DBS vadītājs Jānis Vanks, būtiski ir pārliecināties, kādā stāvoklī ir ziemas riepas, ja tās tiek izmantotas atkārtoti. Tāpat vieglajiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3 500 kilogramiem katra ass un automobiļiem ar pilnu masu virs 3 500 kilogramiem priekšējā stūrējamā ass obligāti jāaprīko ar vienādām riepām.
«Ja rudenī, izejot tehnisko apskati, riepām ir šie četri milimetri, tas nenozīmē, ka ar tām varēs braukt visu ziemu, jo aptuveni mēneša laikā šīs riepas vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var būt bīstamas satiksmei ziemas apstākļos,» stāsta Vanks.
Lai izvairītos riskiem un sekmētu drošību uz ceļiem, autovadītājiem ieteicams vadīties nevis pēc kalendāra, bet pēc gaisa temperatūras rādītājiem.
Ja temperatūra krītas zem +7 grādiem, vasaras riepu gumija paliek cietāka un jūtami zaudē saķeres ar ceļa segumu īpašības.
Attiecīgi tas nozīmē arī problēmas un potenciāli bīstamas situācijas līkumos vai strauji bremzējot.