Baltijas valstīs pieaug pieprasījums pēc Turcijas tērauda

No 24.–26.oktobrim norisinājās Turcijas Tērauda Eksportētāju Asociācijas vizīte uz Baltijas valstīm, kuras ietvaros delegācijas pārstāvji no 17 Turcijas tērauda ražošanas uzņēmumiem piedalījās tirdzniecības misijas B2B tīklošanas pasākumos Latvijā un Igaunijā, kur divpusēju individuālo tikšanos laikā pārrunāja sadarbības iespējas ar vietējiem uzņēmumiem, kā arī tikās ar valsts iestādēm un organizācijām, lai iepazītu uzņēmējdarbības kultūru un biznesa iespējas reģionā.

Interesi satikties ar Turcijas delegāciju izrādīja vairāk nekā 100 industriju līderi no visām trīs Baltijas valstīm – gan būvniecības uzņēmumi, gan metālapstrādes un ražošanas uzņēmumi, gan uzņēmumi, kas nodarbojas ar metāla un metālu produktu tirdzniecību. Uz pasākumu Tallinā ieradās 61 uzņēmums no Igaunijas un Latvijas, bet Rīgā – 55 uzņēmumi gan no Latvijas, gan Lietuvas. Tallinas pasākumā tika noorganizētas 283 individuālas tikšanās, savukārt Rīgā notika 337 individuālas tikšanās starp Turcijas delegāciju un vietējiem uzņēmumiem. Gan ražotāji, gan potenciālie sadarbības pārstāvji Baltijā pēc pasākuma bija ļoti apmierināti, jo saskata sadarbības iespējas jau tuvākajā nākotnē.

Turcijas Tērauda Eksportētāju Asociācijas vizīte uz Baltijas valstīm ir daļa no organizācijas jaunu tirgu un iespēju apgūšanas stratēģijas. Lai gan Latvija un Igaunija nav Turcijas tērauda eksportētāju primārie tirgi, karadarbība Ukrainā un politiskā situācija ar Krieviju ir izraisījusi pieprasījuma palielināšanos pēc Turcijas tērauda Baltijas reģionā, komentē Turcijas Tērauda Eksportētāju Asociācijas priekšsēdētājs Adnans Aslans (Adnan Aslan).

Viņš norāda, ka līdz šī gada sākumam Latvija un Igaunija ierindojās 108.vietā Turcijas tērauda eksporta galamērķu sarakstā.

«Taču 2022.gada pirmajos deviņos mēnešos mūsu eksports uz Latviju un Igauniju ir ievērojami pieaudzis. Līdz ar to, Latvija rangā ir pakāpusies uz 85.vietu, bet Igaunija uz 48.vietu. Turcijas tērauda daļa Latvijas tirgū ir palielinājusies no 1,8% uz 4,1%, savukārt Igaunijā no 2,9% uz 9%. Mūsu mērķis ir nostiprināt šīs pozīcijas un atvērt jaunus ceļus sadarbības iespējam, kā arī turpināt veicināt tirdzniecību starp valstīm, pateicoties šādām delegācijām un tirdzniecības misijām» stāsta asociācijas priekšsēdētājs.

Tirdzniecības misijas B2B pasākumus Latvijā un Igaunijā organizēja un koordinēja reģiona vadošais eksporta konsultāciju un tirgus izpētes uzņēmums Gateway&Partners. Gateway&Partners komanda Irbes Šmites un Justīnes Cīrules vadībā veica Baltijas uzņēmumu atlasi, balstoties uz 17 Turcijas tērauda ražošanas uzņēmumu klientu profiliem, sazinājās ar atlasītajiem uzņēmumiem, lai aicinātu tos satikties ar atbilstošākajiem potenciālajiem piegādātājiem, kā arī nodrošināja pasākuma noriti Rīgā un Tallinā.

«Mēs vienmēr esam priecīgi sadarboties ar dažādām vietējām un ārvalstu asociācijām, lai veicinātu starptautiskās tirdzniecības attīstību starp reģioniem,» uzsver Šmite. «Uzdevums ne vienmēr ir viegls, taču tas ir izdarāms, un sniedz gandarījumu palīdzēt veidot jaunas sadarbības iespējas starp iepircējiem un ražotājiem no dažādām valstīm» piemetina Cīrule.

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas