Starptautiskās šaha federācijas viceprezidente Dana Reizniece-Ozola, atbildot uz ziņu portāla kasjauns.lv jautājumu “Vai Rail Baltica projekts nenovedīs Latviju bankrotā?”, asi kritizē šī pasākuma bezatbildīgo vadību, īpaši – politisko.
Bijusī politiķe – pārstāvot partiju Latvijai un Ventspilij līdz 2018.gadam, pēc tam Latvijas Zemnieku Savienību līdz 2022.gadam – pati bija saistīta ar Rail Baltica projektu kā finanšu ministre Māra Kučinska valdībā (2016–2019).
“Rail Baltica netiks realizēts vai Latviju novedīs bankrotā, ja šo projektu vadīsim tā, kā līdz šim. Ar katru gadu naudas vērtība krīt, un jebkurā gadījumā ar budžetu, kas ir plānots pirms pieciem – desmit gadiem, tu to par šo naudu nevarēsi īstenot šodien,” portālam saka Reizniece-Ozola. Viņa norāda, ka
projektam vajadzēja atrasties premjera vadībā,
bet “tagad valdības vadītājs rāda pārsteigumu, ka patiesībā pat nezinām, cik projekts maksā un kā to īstenosim”.
Bijusī finanšu ministre portālam skaidro, ka jau sen vajadzēja slēgt vienošanās starp dalībvalstīm: kura cik ieguldīs projektā, kādā secībā tas tiks īstenots: “Ja mēs kādu posmu veicam, tad loģiski būtu, lai turpinājums būtu arī Lietuvas pusē. Bet, cik saprotu, uz šiem jautājumiem atbildes nav.”
Viņa atgādina par problēmām ar “salīdzinoši tik nelielu projektu”
– austrumu robežas izbūvi, par kādreizējo sašķidrinātās gāzes termināla būves projektu, kuru Klaipēdā visu triju Baltijas valstu vietā īstenoja Lietuva [2014.gadā – BNN].
“Tu saproti, ka netiec galā, tad arī valdības vadītājam attiecīgi jārīkojas. Ja mums pašiem nav tādu spēju, tad jākontraktē kāds ārzemnieks, kas var īstenot tādus projektus, kas laicīgi pateiks, ka ir, piemēram, sadārdzinājums un mums jāpārskata kādas aktivitātes vai jāredz, no kurienes mēs iegūsim naudu,” portālam kasjauns.lv saka Dana Reizniece-Ozola.
Lasiet arī: Rail Baltica projektā sākto darbu turpināšanai naudas pietiek