Dzelzceļa projektā Rail Baltica sākto darbu turpināšanai naudas pietiek, kā arī šogad sāksies darbi Iecavas apkārtnē, norāda par Rail Baltica izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA Eiropas dzelzceļa līnijas (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
“Naudas pietiek sākto darbu turpināšanai. Tas ir ļoti svarīgi, jo bija brīdis, kad pārliecība par būvniecības tempu saglabāšanu bija daudz mazāka. Tagad mēs droši varam teikt, ka pietiek naudas, lai pabeigtu šobrīd sāktos darbus Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā – nesošās konstrukcijas, platformas un pamatni sliežu ceļiem esošajā būvdarbu joslā dienvidu pusē,” teica Vingris.
Vienlaikus gan viņš atzīmēja, ka šobrīd nedaudz pietrūkst līdzekļu, lai visu pabeigtu funkcionējošā apmērā
un tagadējā būvdarbu joslā pārslēgtu dzelzceļa satiksmi, slēdzot būvdarbiem stacijas ziemeļu pusi, kur vilcieni kursē pašlaik.
Tajā pašā laikā Vingris gan uzsvēra, ka par šo situāciju nav pesimistisks, jo pašlaik tiek gatavots finansējuma pieteikums Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumentam (CEF) un ir cerības iegūt līdzekļus, lai pilnībā pabeigtu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu daļu, un atliktu vēl tikai meklēt finansējumu labiekārtošanai, kas vairs nav tik kritiski.
Vingris arī norādīja, ka darbu temps Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas posmā ir tuvu tam, kādam tam vajadzētu būt. “Ja līdz šim mēs teicām, ka darbi notiek, bet tie varētu ritēt ātrāk, tad, šai būvdarbu sezonai beidzoties un ziemā līdz nākamās būvdarbu sezonas sākumam, mēs strādāsim ļoti pārliecinošā tempā,” sacīja Vingris.
Tostarp viņš minēja, ka vēl Rīgas posmā rit būvdarbi Prāgas ielā pie Rīgas starptautiskās autoostas, kur Daugavas labajā krastā tiek sākti tilta būvdarbi. “Tas ir uzskatāms par ļoti labu progresu, jo līdz šim mēs uztraucāmies arī par to, ka visi Rīgas bloka darbi var izrādīties veltīgi, ja nebūs savienojuma pār Daugavu,” teica Vingris.
Viņš uzsvēra, ka nupat saņemtajā naudas piešķīrumā ir arī līdzekļi, lai sāktu tilta būvdarbus Daugavas labajā krastā.
“Tas ir svarīgi, jo tas ir jādara komplektā ar tagad notiekošajiem būvdarbiem, lai neiznāk, ka visas ciešanas Rīgā Ģenerāļa Radziņa krastmalas pārbūves dēļ ir veltas. Tādēļ darbi sākas jau šogad. Tas nozīmē, ka jau nākamajā gadā “Rail Baltica” celtniecības ietekmei uz satiksmi Rīgas labajā krastā vajadzētu būt jau daudz mazākai nekā šogad,” minēja Vingris.
Viņš norādīja, ka līdzīgi ir arī posmā pie Rīgas lidostas. “Tur darbi sāk iegūt pārliecinošu platību, un mēs runājam jau par stacijas ēkas un lielākās daļas estakādes konstrukciju būvdarbiem, par saistītās infrastruktūras – autoceļu – pabeigšanu. Tam visam nauda ir,” uzsvēra EDzL valdes priekšsēdētājs.
Tāpat viņš uzsvēra, ka abos šajos objektos darbi turpinās, turklāt tempā, kas ir augošs, nevis līdzens vai pat krītošs.
Vingris arī atzīmēja, ka pati svarīgākā ziņa saistībā ar nupat piešķirto finansējumu ir, ka ir līdzekļi pamattrases būvdarbiem arī ārpus Rīgas, ļaujot sākt būvdarbus aptuveni 13 kilometru garumā Iecavas apkārtnē.
“Ja Rīgā mēs runājam par 4+2 kilometriem būvdarbu zonas, tad tam pievienosies vēl 13 kilometri, kā arī aptuveni padsmit hektāru atbalsta zona, kur tiks izvietota tehnika un būvmateriāli. Tam visam nauda ir – tie ir 165 miljoni eiro, ieskaitot valdības piešķirto līdzfinansējumu. Tas ir jaudīgs starts, salīdzinot ar to, kā mēs tieši pirms trim gadiem sākām Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas posmā ar ļoti minimāliem līdzekļiem pret kopējo apjomu,” sacīja Vingris
Seko mums arī Facebook, Draugiem un X!