Dēļ strāvas padeves traucējumiem dzelzceļa infrastruktūrā dzelzceļa līnijā Rīga-Tukums ceturtdienas, 7.marta, rītā tika atcelti divi reisi un vēl vairāki kavējās. Kā BNN norādīja “Vivi” Komunikāciju un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns, gan šī rīta situācija, gan jautājumi par strāvas padevēm sadarbībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” tiek padziļināti risināti.
“Šī rīta reisu kavēšanās vai atcelšanas iemesls nav saistīts ar jauno ritekļu uzticamību, bet gan ar problēmām dzelzceļa infrastruktūrā. Proti, tika konstatēti strāvas padeves pārrāvumi,” norādīja Rodžers Jānis Grigulis, kurš nedaudz vēlāk paziņoja par atkāpšanos no AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāja amata. Savukārt Edgars Butāns uzsver, ka problēmas tiek apzinātas – vai tās ir, kā un kurās vietās izpaužas. “LDz ir infrastruktūras turētājs, mēs tikai braucam ar mūsu vilcieniem,” teica “Vivi” pārstāvis.
Taujāts, cik lielā mērā dzelzceļa infrastruktūras stāvoklis ietekmē pasažieru pārvadājumus, Butāns pauž, ka pasažieru vilcienu reisi tiek tiešā veidā pakārtoti tam, kāda veida infrastruktūras uzlabošanas darbi attiecīgajā dzelzceļa posmā notiek.
“Tas bija arī viens no iemesliem, kādēļ mēs sākotnēji jaunos elektrovilcienus ļoti piesardzīgi laidām tajās līnijās, kur šie infrastruktūras darbi notiek vairāk un biežāk.
Protams, mēs ņemam vērā tās situācijas un to stāvokli, kāds ir šai infrastruktūrai un attiecīgi arī pakārtojam gan [reisu] intensitāti, gan biežumu.”
“Vivi” jau iepriekš skaidrojis, ka tehniskas problēmas var būt gan ar vilcienu, gan infrastruktūru. “Ja infrastruktūra, tad tas var būt aizliedzošais signāls dzelzceļa luksoforā (problēmas sistēmā), nestrādā pārmiju pārvedas, operatīvs braukšanas ātruma ierobežojums sliežu ceļa vai kontakttīkla remonta dēļ. Vilciena tehnisku iemeslu dēļ nozīmē, ka kavējumu ir ietekmējis vilciena tehniskais stāvoklis, ilgstoša pasažieru iekāpšana vai izkāpšana vai sastāvs jau ir padots ar kavējumu,” norādīja uzņēmums.