Francijas likumdevēji mudina Eiropas Komisiju (EK) sekot Francijas piemēram, kas liedz sociālo tīklu influenceriem reklamēt produktus un pakalpojumus, kas saistīti ar risku, piemēram, kriptovalūtu vai plastiskās operācijas, raksta Politico.
Viens no likuma autoriem, sociālistu partijas politiķis Artūrs Delaporte (Arthur Delaporte) norādīja, ka nepieciešami stingrāki noteikumi visā Eiropā, jo influenceru veidotajam saturam nav robežu. Viņš sacīja: “Mēs ļoti labi zinām, ka beļģu influenceris var uzrunāt Beļģijas publiku, bet viņš var arī sasniegt Francijas sabiedrību.”
Delaporte piebilda, ka vispareizāk ir šo jautājumu risināt Eiropas līmenī.
Francijas likums nosaka, ka influenceri ir “personas vai juridiskās personas, kas pret atlīdzību izmanto savu ietekmi uz sabiedrību”, lai reklamētu produktus un pakalpojumus internetā.
Eriopas Parlamenta deputāte Stefānija Jonkortina (Stéphanie Yon-Courtin) atbalsta iniciatīvu, un sacīja, ka ir jāatrod pareizais veids, kā kontrolēt influenceru darbību.
Patērētāju tiesību organizācijas BEUC pārstāvis Stīvens Bergers (Steven Berger) Politico sacīja, ka, lai gan pastāv likumdošana patērētāju tiesību aizsardzībai, pašreizējā regulējumā ir “caurumi”, kas jāaizlāpa, lai tas attiektos uz visām influencēšanas formām, un nosegtu zonas, kas šobrīd paliek ēnā.
Lai gan EK šobrīd izvērtē patērētāju tiesību likumdošanu Eiropas Savienībā, un strādā arī pie ieteikumiem digitālajam saturam, izmaiņas varētu stāties spēkā ne ātrāk kā 2024.gadā.
Lasiet arī: VIDEO| Francijā turpinās nekārtības pēc jaunieša nošaušanas policijas pārbaudes laikā