Ceturtdien, 25.janvārī, ievēlēta AS “Pasažieru vilciens” (PV) pagaidu padome, tajā strādās Artis Grinbergs, Artūrs Kokars un Mikus Ozols. Padome savas pilnvaras pildīs līdz atklātā konkursā tiks izvēlēti jauni uzņēmuma padomes locekļi. Konkursu uz PV padomes locekļu amatiem plānots izsludināt tuvākajā laikā.
Satiksmes ministrijā ceturtdien notika akcionāru sapulce, kurā pieņēma lēmumu par PV pagaidu padomes sastāvu. Par padomes priekšsēdētāju ievēlēts “Sakret” Holdings AS padomes priekšsēdētāja vietnieks Artis Grinbergs, savukārt par padomes locekļiem ievēlēti Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars un uzņēmējs Mikus Ozols. Uzņēmuma pagaidu padome ievēlēta, jo 24.janvārī par savu atkāpšanos paziņoja līdzšinējā PV padome.
Vienlaikus ar “Sakret” Holdings AS padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu, Artis Grinbergs ieņem Domnīcas “Certus” padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu. Pirms tam viņš strādājis par Latvijas Republikas Veselības ministra padomnieku digitālās transformācijas jautājumos, Latvijas Republikas Ekonomikas ministra padomnieku ekonomikas jautājumos, kā arī ieņēmis citus amatus. Grinbergam ir maģistra grāds vadības zinātnē, kas iegūts Latvijas Universitātes Biznesa vadības un ekonomikas fakultātē, viņš turpina studijas doktorantūrā uzņēmējdarbības vadības programmā Banku Augstskolā.
Artūram Kokaram ir ilggadīga pieredze darbā aviācijas jomā. Viņš bijis Latvijas aviācijas asociācijas valdes loceklis, Starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja padomnieks.
Kokara pārraudzībā bijusi aviācijas pakalpojumu un lidostas attīstības plānošana, viņam ir arī valdes priekšsēdētāja pieredze VAS “Latvijas gaisa satiksme” un SIA “Ventspils lidosta”. Kokaram ir sociālo zinātņu maģistra grāds, kas iegūts Rīgas Juridiskajā augstskolā, kā arī profesionālā maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā, kas iegūts Ventspils augstskolā.
Mikus Ozols no 2006.gada līdz 2022.gadam ieņēma SIA “Telia Latvija” izpilddirektora un valdes priekšsēdētāja amatus. Ozolam ir ilggadīga pieredze strādājot Latvijas Informācijas un Komunikācijas asociācijas, Latvijas Telekomunikāciju asociācijas un Latvijas Interneta asociācijas valdēs. Viņam ir ‘MBA Major: Global Finance and Banking” grāds, kas iegūts SBS “Swiss Business School”, tāpat viņam ir profesionālā maģistra grāds finansēs, kas iegūts Banku Augstskolā un sociālo zinātņu maģistra grāds ekonomikā, kas iegūts Latvijas Universitātē, informē Satiksmes ministrija.
Jau vēstīts, ka AS “Pasažieru vilciens” (PV) padomes locekļi paziņojuši par amatu atstāšanu, jo “Škoda Vagonka” elektrovilcienu radītās krīzes risināšana ir ārpus padomes funkcijām un tvēruma, informējis PV padomes priekšsēdētājs Sandis Šteins.
“”Škoda Vagonka” elektrovilcienu radītās krīzes pārvarēšanas plānu īstenošanas atbildība sniedzas pāri AS “Pasažieru vilciens” padomes pilnvarām. Sākot ar ilgstoši novārtā atstātu dzelzceļa infrastruktūru – elektrotīkliem, sliežu ceļiem un peroniem, kas nav pielāgoti jauno elektrovilcienu izmantošanai, un turpinot ar nefunkcionējošu pasažieru apziņošanas sistēmu stacijās un uz peroniem,” teica Šteins.
Viņš norādīja, ka tikai janvāra pirmajās trīs nedēļās vien jaunajiem elektrovilcieniem ir konstatēti 26 A līmeņa defekti, kuru dēļ nav pieļaujama vilcienu tālāka ekspluatācija, taču pirms elektrovilcienu laišanas tirgū tādu vilcienu atbilstību prasībām ir apliecinājusi sertificējošā institūcija.
“Pat pēc atkārtotiem pieprasījumiem netika piešķirts finansējums ritošā sastāva atjaunošanai, līdz ar to krīzes apstākļos kļūst neiespējami aizstāt defektīvos vilcienus, lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumu funkciju izpildi noteiktajā apjomā. Ievērojama daļa – gandrīz puse – no ritošā sastāva ir joprojām gandrīz 50 gadus veca,” uzsvēra Šteins.
PV padomes locekļi uzskata, ka “Škoda Vagonka” jauno elektrovilcienu defektu radītās krīzes sekas un neērtības pasažieriem var novērst vienīgi godprātīgi sadarbojoties visām pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā iesaistītajām institūcijām, tostarp Satiksmes ministrijai, VAS “Latvijas dzelzceļš”, VSIA “Autotransporta direkcija”, kā arī Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, skaidri sadalot atbildības un godprātīgi veicot tām uzticētās funkcijas.
“Šādas sadarbības koordinēšana krīzes seku mazināšanai un novēršanai ir ārpus padomes pilnvaru tvēruma un ar tiem instrumentiem, kas ir padomes rīcībā, krīzes seku mazināšana un novēršana nav iespējama, tādēļ atkāpjamies no padomes locekļu amatiem,” norādījis Šteins.
AS “Pasažieru vilciens” padomes priekšsēdētājs Sandis Šteins un padomes locekle Inta Liepa amatus ieņēma kopš 2016. gada 30. decembra, savukārt padomes loceklis Imants Paeglītis kopš 2023. gada 8. maija.
Lasiet arī: Ir zināms “Škoda Vagonka” aprēķinātais sods saistībā ar jauno elektrovilcienu problēmām