Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris, sacīja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks, un to apliecina šī gada kravu apjomu pieaugums virknē kravu grupu.
Kāpums redzams, piemēram, graudu produktu, ķīmisko kravu, metālu un citos kravu segmentos. LDz ir ieinteresēts turpināt attīstīt multimodālos maršrutus savienojumā no Centrālāzijas uz Eiropu, izmantojot gan Latvijas, gan Kazahstānas tranzīta potenciālu.
Šī gada astoņos mēnešos kopējais pārvadāto kravu apjoms pa dzelzceļu starp Kazahstānu un Latviju bija 1,7 miljoni tonnu. Kaut šajā periodā samazinājās akmeņogļu pārvadājumi,
3,5 reizes ir palielinājušies pārvadāto graudu produktu apjomi
(208 000 tonnu), 2,3 reizes – ķīmisko kravu apjomi (22 000 tonnu) un 1,9 reizes – metālu un ferosakausējumu pārvadājumu apjomi (234 000 tonnu), norāda LDz pārstāvji.
Šonedēļ, no 4. līdz 6.oktobrim, Kazahstānā norisinās starptautiskā transporta un loģistikas izstāde TransLogistica Kazakhstan 2023, kuras laikā Pļavnieks tikās ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Nurlanu Saranbajevu un pārrunāja dzelzceļa pārvadājumu procesu uzlabošanas iespējas, tālākās sadarbības perspektīvas, šī brīža izaicinājumus, kā arī elektronisko pavadzīmju izmantošanu pārvadājumiem starp Latviju un Kazahstānu, kas uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti un optimizētu pārvadātāja biznesa procesus.
Izstādē ar vienotu zīmolu VIA Latvia piedalās Satiksmes ministrija un Latvijas tranzīta nozares lielākie uzņēmumi, tostarp LDz un LDz koncerna uzņēmumi – SIA LDz Cargo, SIA LDz Loģistika, SIA LDz ritošā sastāva serviss un citi Latvijas transporta koridora pārstāvji.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā bija 128,436 miljoni eiro, kas ir par 7,6% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā. Taču koncerna zaudējumi pieauga sešas reizes un bija 2,656 miljonu eiro apmērā, liecina kompānijas publiskotā informācija.
Latvijas dzelzceļš ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums LDz ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums LDz apsardze un loģistikas uzņēmums LDz loģistika.
Lasiet arī: LDDK asi kritizē valdības nodokļu politiku