Lietuvā paraksta 8,6 miljonu eiro līgums par Rail Baltica būvdarbu veikšanu Latvijas robežas virzienā

Rail Baltica nacionālais projekta ieviesējs Lietuvā, uzņēmums AB LTG Infra, parakstījis līgumu ar Latvijas uzņēmumu AS A.C.B. par 8,59 miljoniem eiro, informē  RB Rail AS komunikācijas departamenta vadītāja Signe Nīgale.

Viņa skaidro, ka Latvijas uzņēmums Lietuvā tika izvēlēts publiskā iepirkumu procedūrā par Rail Baltica piebraucamo ceļu izbūvi  posmā Žeimiai-Šēta, Rail Baltica dzelzceļa līnijā Kauņa – Rāmīgala.

«Vietējie pievedceļi autotransportam ir nozīmīga Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras sastāvdaļa. Tie ir plānoti tā, lai pēc dzelzceļa infrastruktūras izbūves būtu nodrošināta ērta satiksme starp dažādām vietām abās dzelzceļa pusēs,» stāsta LTG Infra Rail Baltica Management vadītājs Dovīds Palaima.

Palaima stāsta, ka  aizvadītā gadā noslēgts  līgums par uzbēruma izbūvi virzienā uz Latviju, bet  tagad – par vietējo pievedceļu izbūvi šajā posmā.

«Tādējādi, tiklīdz laikapstākļi to ļaus, sāksies būvdarbi dzelzceļa pamattrases posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai,» viņš piebilda.

Būvdarbu konkursā uzvarējušais uzņēmums AS A.C.B izbūvēs 14 vietējos pievedceļus. Vietās, kur nebūs iespējams izbūvēt atsevišķus ceļus dzelzceļa infrastruktūras elementu uzturēšanai, tiks izveidotas pievedceļu nobrauktuves. Saskaņā ar līgumu uzvarējušais būvuzņēmējs veiks arī meliorācijas sistēmu rekonstrukciju.

Plānots, ka darbi tiks pabeigti pēc nedaudz vairāk kā gada – pēc 14 mēnešiem.

«Lietuvai jau ir zināma AS A.C.B uzņēmuma darba kvalitāte un augstie standarti, realizējot arī vērienīgu, visai sabiedrībai nozīmīgu infrastruktūras objektu būvniecību. Esam apliecinājuši savu kompetenci, profesionalitāti un darba disciplīnu gan Viļņas, gan Palangas lidostu rekonstrukciju darbos, un šobrīd esam gandarīti, ka varēsim turpināt mūsu veiksmīgo sadarbību, palīdzot realizēt arī Rail Baltica projektu Lietuvā,» skaidro AS A.C.B valdes locekle Anna Priščepa.

Pievedceļu izbūve tuvojas noslēgumam citā Rail Baltica dzelzceļa pamattrases posmā: līnijas Kauņa‒Ramīgala posmā Šveicarija‒Žeimii. Uzņēmums Eurovia Lietuva, kas uzvarēja šo būvdarbu iepirkuma konkursā, gatavojas šajā posmā pabeigt 16 jaunu vietējo pievedceļu un divu apkalpošanas jeb uzturēšanas ceļu izbūvi.

Iepriekš jau ziņots, ka Rail Baltica ir lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstu vēsturē ar mērķi izbūvēt pilnībā elektrificētu Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļu ar diviem sliežu ceļiem. Plānots, ka tas savienos Varšavu, Kauņu, Viļņu, Panevēžu, Rīgu, Pērnavu un Tallinu.

Rail Baltica pamattrases kopējais garums Baltijas valstīs ir 870 km, no tiem 392 km ir Lietuvas, 265 km Latvijas un 213 km Igaunijas teritorijās.

Lasiet arī:Putins apsūdz Ukrainu uzbrukumos Krievijas teritorijā

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas