Transporta un sakaru ministrs Marjus Skuodis (Marius Skuodis) saka, ka pēdējos gados Lietuvas transporta nozarē notikušas būtiskas pārmaiņas. Uzstājoties Transporta inovāciju forumā, kas ir lielākais transporta un loģistikas pasākums Baltijas valstīs, Skuodis par lielāko sasniegumu nosauca transporta nozares pārorientēšanos Rietumu virzienā, tomēr viņš uzsvēra, ka šis process joprojām turpinās un ir jāturpina, ziņo Lietuvas Republikas Transporta un sakaru ministrija.
Sarunā ar Transporta inovāciju asociācijas valdes priekšsēdētāju Jurģi Adomaviču (Jurgis Adomavičius) Skuodis atzinīgi novērtēja nozīmīgos sasniegumus, kas pēdējos gados ir notikuši šajā jomā: ir uzsākti regulārie kravas vilcienu maršruti uz Vāciju, sākti starptautiskie vilcienu maršruti Viļņa-Varšava un Viļņa-Rīga, vēl nebijušā mērogā tiek būvēta “Via Baltica”, un konteineru pārkraušana Klaipēdas ostā divus gadus pēc kārtas ir pārsniegusi viena miljona vienību robežu.
“Šodien ir sākums tam, uz ko mēs jau ilgu laiku esam tiekušies,” sacīja ministrs, norādot, ka transporta nozares integrācija Rietumu reģionā joprojām turpinās. “Esam integrējušies politiski, esam daļa no aizsardzības struktūras, līdz ar Lietuvas dalību eirozonā esam pabeiguši ekonomisko integrāciju, gandrīz pabeigta ir arī sinhronizācija enerģētikas nozarē. Taču vēl ir jāizveido dzelzceļa tīkls, jāpabeidz “Via Baltica” ar tās alternatīvajiem savienojumiem un jāatklāj vēl vairāk iespēju uzņēmumiem. Tas noslēgs Lietuvas pilnīgu integrāciju Rietumos.”
Skuodis nākamajai valdībai ieteica lielāku “finansiālo uzmanību” pievērst ceļu infrastruktūrai. Viņš sacīja, ka pašlaik ceļu stāvoklis ir stabilizējies, tiek īstenoti stratēģiskie un militārās mobilitātes projekti, straujos tempos tiek remontēti tilti un viadukti, taču nākotnē šai jomai būtu jāpievērš vēl lielāka uzmanība.
“Šogad mēs panācām rekordaugstu investīciju apjomu – vienu miljardu eiro, taču esam gatavi darīt vēl daudz vairāk. Tā būs stratēģiska izvēle, no kurienes novirzīt finansējumu. (…) Būtiskākais ir tas, ka ir skaidras prioritātes un virzieni, un ir svarīgi, lai mainoties valdībām, tas nemainītos,” teica Skuodis.
Sestajā Transporta inovāciju forumā, kas trešdien, 9.oktobrī, sākās Viļņā, galvenā uzmanība tiek pievērsta intermodālajam transportam, militārajai loģistikai, fosilā kurināmā nākotnei, zaļā ūdeņraža potenciālam, digitalizācijas un mākslīgā intelekta priekšrocībām uzņēmējdarbībā, inovācijām pilsētu mobilitātes jomā un “pēdējās jūdzes” loģistikas risinājumiem.
Lasiet arī: Fon der Leiena: Ungārijas politika attiecībā uz Krieviju un Ķīnu rada drošības risku