LPTA aicina Šmitu norādīt precīzi, kuriem pārtikas produktiem veikalos ir 300% uzcenojums

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija (LPTA) aicina zemkopības ministru Didzi Šmitu (AS) sniegt precīzu informāciju, kuri produkti un kādos tirdzniecības tīklos tiek piedāvāti ar 300% uzcenojumu, teikts LPTA  publiskajā paziņojumā. 

LPTA uzsver, ka gadījumā, ja šos apgalvojumus nevar apliecināt ar konkrētiem faktiem, asociācija pieprasa zemkopības ministru atsaukt publiski maldinošu informāciju un respektēt objektīvu dialogu ar tirgotājiem. 

Iepriekš Šmits vairākkārt publiski ir paudis, ka pārtikas mazumtirgotāji ikdienā aktuālajiem pamatproduktiem, tādiem kā grūbas un putraimi, regulāri piemēro 300% uzcenojumu, neskaitot PVN.

Arī Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Guntis Gūtmanis LTV Rīta Panorāmai norādīja, ka LOSP vairākkārt ir aicinājusi pārtikas ražošanas un tirdzniecības ķēdē iesaistītās puses publiskot produktiem pievienotos uzcenojumus.

Gūtmanis skaidroja, ka pēdējā mēneša laikā par uzcenojumiem ar veikaliem ir diskutēts gan publiskajā telpā, gan aiz aizslēgtām durvīm.

Līdztekus ari iedzīvotāji ir aktīvi iesaistījušies diskusijās sociālajos tīklos par neadekvātajām cenām veikalos. 

“Mēs spēlējam tādas, kā paslēpes. Vieni saka, ka “es jau neko nedaru, man tie uzcenojumi ir mazi”, tad pārstrāde saka, ka “mēs jau vispār knapi izdzīvojam”, ražotāji brīžiem dzīvo zem pašizmaksas. Tas mūsu [LOSP] galvenais secinājums ir, ja mēs visi gribam godīgi pateikt patērētājiem, ko mēs darām un kā mēs darām, publiskojam cenas, visus savus uzcenojumus,” sprieda Gūtmanis un piebilda, ka

šobrīd tirgotāji slēpjas aiz komercnoslēpuma. 

BNN jau vēstīja, ka sociālajā tīklā Twitter lietotāji piedāvā no piektdienas 21. jūlija boikotēt Rimi zīmola veikalu tīklu.

“Apnikusi Rimi iedzīvošanās uz tava rēķina? Balso ar maku! Boikotējām Rimi kopā – no piektdienas 21.07.! #sodi Rimi!” vēstī sociālā tīkla lietotāja ar segvārdu Raiva ieraksts.

Asās diskusijas un aicinājumi uz boikotu sākās pēc tam, kad daži sociālo tīklu lietotāji pauda sašutumu par jāņogu cenu Rimi veikalos – sabiedrības skatījumā maksāt gandrīz sešus eiro par nedaudz vairāk nekā simts gramiem jāņogu ir īsta zādzība. Pēcāk veikals jāņogām uzlicis četras reizes zemāku cenu.

Līdztekus  sabiedrība pamanījusi, ka neadekvāts uzcenojums ir ne tikai jāņogām, bet arī dažiem citiem produktiem, piemēram majonēzei un aukstās zupas pusfabrikātiem.

Lasiet arī: “Jāņogu skandāla” dēļ aicina ar boikotu sodīt Rimi

 

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas