NBS vajadzībām izstrādāts jauns vieglā militārā transportlīdzekļa prototips

Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) paredzētā vieglā militārā transportlīdzekļa prototips VR-1 FOX ir pabeigts un tika prezentēts 5.septembrī Ādažu poligonā, informē aizsardzības ministrs Artis Pabriks (AP).

Vieglais militārais transportlīdzeklis ir Latvijā ražots, pielāgots gan NBS vajadzībām, gan arī Latvijas klimatiskajiem un ģeogrāfiskajiem apstākļiem.

 

Pēc interneta portālā sargs.lv pieejamās informācijas secināms, ka prototips ir uzbūvēts, ņemot vērā trīs galvenās prasības – tam jāspēj izturēt paaugstinātas slodzes, jābūt piemērotam Latvijas klimatiskajiem un ģeogrāfiskajiem apstākļiem, kā arī jābūt vienkāršam lietošanā un apkopē.

Kā atklāj Apvienotā štāba Nodrošinājuma departamenta Transporta tehnikas pārvaldes kvalificētais speciālists štāba virsseržants Aivars Ronis, projektēšanas darbu uzdevumā NBS izvirzīja tuvu pie 200 prasībām, kādam šim militārajam apvidus transportlīdzeklim vajadzētu būt. Visas šīs prasības tika iedalītas trīs lielās kategorijās – pielietojuma, konstruktīvās un modularitātes prasības.

Transportlīdzeklis paredzēts divu līdz piecu karavīru vai zemessargu un viņu individuālā ekipējuma, kā arī dažādu kravu transportēšanai. Vajadzības gadījumā to arī iespējams aprīkot ar speciālām iekārtām un ieroču sistēmām.

«Principā tas ir kā bagijs, bet pirmajā versijā – bez logiem un durvīm,» saka Ronis.

«Taču modularitāte nodrošina, ka tam ļoti ērti un viegli pat īpaši neapmācīts vadītājs spēs pievienot logus, durvis un jumtu, un tad tas jau kļūst par džipu vai pikapu, nodrošinot maksimāli plašu uzdevumu izpildi dažādos laikapstākļos,» uzsver virsseržants.

Noslēgtais līgums paredz, ka ir jāuzbūvē divi šī transportlīdzekļa prototipi, kuri pēc otrā prototipa izgatavošanas tiks plaši testēti. Testēšana tiks realizēta gan uzņēmumā, kas prototipus ražojusi, gan NBS.

«Ja uzņēmums vairāk testēs to, cik mašīna ir droša, izturīga, vai tās darbību neietekmē nelabvēlīgie laika apstākļi un citus slodzes radītos parametrus, tad NBS interesē, kā tā spēj pārvarēt šķēršļus dažādos apvidos – smiltīs, mālainās vietās, sniegā,» informē Ronis.

Šo prototipu radījuši uzņēmumi SIA Baltic Motorsport Promotion un SIA Vāģi, kas ir arī uzņēmumi, kuri ir zināmā Twitterkonvoja aizsācēji. Tieši viņi bija tie, kuri organizēja pirmo konvoju ar automašīnām, ko sūtīt Ukrainas armijai, lai atbalstītu viņus cīņā pret krievu okupantiem.

 

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas