Pasažieru vilciens prasīs Škoda maksāt līgumsodu par jauno elektrovilcienu savlaicīgu nepiegādāšanu, svētdien, 20.augustā, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums de facto.
Pēc raidījumā minētā, maksimālais līgumsods par katra vilciena piegādes kavēšanu ir 10% no vilciena cenas.
Tādējādi LTV aprēķini liecina, ka atbilstoši spēkā esošajam grafikam Pasažieru vilcienam būtu tiesības prasīt Škoda maksāt līgumsodu vairāk nekā 16 miljonu eiro apmērā.
Vienlaikus Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādījis, ka līgumsodu maksāt prasīs, taču summa būs atkarīga no tā, kā abi uzņēmumi vienosies “nomērīt” kara ietekmi. Par cik kavējuma dienām sodu samazināt, šobrīd spriež kompāniju juristi.
“Škoda ir piesaistījusi savu juridisko konsultantu, kurš ir sagatavojis oficiālo ziņojumu, kur ir aprēķina metodoloģija. Viņas ir dažādas, jo ir dažādas ietekmes – viens ir transports, laboratoriju [pieejamības] ietekmes.
Tad tiek skatīts, kuras mēs varam atzīt. To skatās mūsu juristi,” atbildēja Grigulis.
Tāpat raidījums ziņo, ka par vilcieniem, ko Škoda līdz gada beigām nepagūs piegādāt, Latvija zaudēs Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Pēc jaunā grafika 23 no 32 vilcieniem bija jau jābūt piegādātiem, proti, nodotiem ekspluatācijā, taču pagaidām neviens nav piegādāts, lai arī vairāki sastāvi ir nogādāti Latvijā.
“Protams, riski saglabājas, jo viens ir vilcienus saražot un piegādāt, otrs ir sertificēt šos vilcienus. Abi šie aspekti ir jāņem vērā. No ministrijas puses mēs, protams, runājam ar Finanšu ministriju, meklējam dažādas iespējas, lai būtu gatavi scenārijam, ja nepiepildās “Škoda” uzņēmuma solītais un līgumā noslēgtais termiņš piegādēm līdz gada beigām,” paudis satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).
Iepriekš jau vēstīts, ka pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms nedaudz vairāk kā gada – 2022.gada jūnijā.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.
Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.
Lasiet arī: Vilciens uz Bolderāju – vēl tuvāk realitātei