Apvienība Pilsēta cilvēkiem lūgusi Rīgas domei sniegt informāciju par to, kuras amatpersonas pieņēmušas lēmumu slēgt Vanšu tiltu gājējiem, velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem no pirmssvētku laikā – no 17.novembra pulksten 17.00 līdz 18.novembra pulksten 18.00 –, kā arī izvērtēt šo amatpersonu atbildību par mazaizsargāto satiksmes dalībnieku diskrimināciju.
Šo lūgumu biedrība 22.novembrī nosūtījusi Rīgas domes priekšsēdētājam Mārtiņam Staķim un Rīgas domes priekšsēdētāja vietniekam Vilnim Ķirsim.
Pilsēta cilvēkiem uzsver, ka paziņojums par pārvietošanās ierobežojumiem noticis vien piecas stundas pirms Vanšu tilta slēgšanas, un tas nācis pārāk vēlu, lai Rīgas iedzīvotāji un pilsētas apmeklētāji varētu tam sagatavoties. Vienlaikus vēstules autori norāda, ka sabiedriskais transports 17.novembrī nebija bezmaksas, kā arī ne visiem cilvēkiem, kas pārvietojas ar kājām, velosipēdu vai elektroskrejriteni tik spontānā situācijā ir iespēja iegādāties sabiedriskā transporta biļetes.
Rīgas pilsētā 17.novembrī bija lieli sastrēgumi un sabiedriskā transporta kavējumi, savukārt liegums izmantot Vanšu tiltu nozīmē vismaz trīs kilometru garu apkārtceļu pa Akmens tiltu.
Tāpat vēstules autori uzsver, ka darba dienas beigās, kad visi brauc no darba uz mājām, dabūt velosipēdu iekšā sabiedriskajā transportā ļoti bieži nav iespējams, savukārt dabūt kravas velosipēdu vai velosipēdu ar bērnu sēdeklītī iekšā sabiedriskajā transportā ir problemātiski arī tad, ja tajā ir brīva vieta.
Apvienība Pilsēta cilvēkiem vēstulē apstiprina, ka bažas par esošo ietvju margu stāvokli ir pamatotas, taču tās optimāli būtu bijis risināt, daļu brauktuves atvēlot gājējiem, velosipēdistiem un e-skrejriteņu vadītājiem aizlieguma laikā.
Pēc biedrības novērotāju ziņām, lai gan oficiāli tilta ietves bija slēgtas 25 stundu garumā, cilvēki neatkarīgi no tā pārvietojās, izņemot pa tilta dienvidu ietvi 18.novembrī no pulksten 12.00 līdz pulksten 16.00, kad ietvi apsargāja Militārā policija.
Šāda situācija akcentē aizlieguma nepamatoto būtību, uzskata Pilsēta cilvēkiem.
Tāpat apvienība vēstulē uzsvērusi, ka atbilstoši Rīgas domes plānošanas dokumentiem mobilitātes hierarhijā gājēji un velosipēdisti ir prioritāte, turklāt masu pasākumu laikā 11.novembra krastmalā Vanšu tilts kalpo kā potenciāls evakuācijas ceļš.
Apvienība Pilsēta cilvēkiem darbojas jau kopš 2016.gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās. Tā iestājas par drošu un ērtu pārvietošanos neatkarīgi no tā, kādu transporta līdzekli cilvēks izmanto.
Lasiet arī: Gājējiem un velosipēdistiem uz laiku slēdz Vanšu tiltu