Vairāki konteinerkuģi ir noenkurojušies Sarkanajā jūrā, un daži no tiem ir atslēguši izsekošanas sistēmas, reaģējot uz Jemenas hutiešu nemiernieku uzbrukumiem svarīgajam Austrumu-Rietumu tirdzniecības ceļam caur Suecas kanālu. Uzbrukumi ir radījuši bažas par iespējamiem globālās tirdzniecības traucējumiem, kā rezultātā ASV vadītie starptautiskie spēki sāka patrulēt ūdeņos netālu no Jemenas, otrdien, 19.decembrī, ziņo Reuters.
Sarkano jūru ar Vidusjūru savieno Suecas kanāls, kas ir īsākais kuģošanas ceļš starp Eiropu un Āziju. Šo maršrutu izmanto aptuveni 12% no pasaules kuģu satiksmes.
Lielākie kravu pārvadātāji, tostarp Hapag Lloyd, MSC un Maersk, lielākā naftas kompānija BP un naftas tankkuģu grupa Frontline, ir paziņojuši, ka
izvairīsies no Sarkanās jūras maršruta un mainīs maršrutu, kuģojot pa Labās cerības ragu Āfrikas dienvidos.
Daudzi konteineru kuģi Sarkanajā jūrā ir atslēguši izsekošanas sistēmas, kā arī uz daudzu kuģu klāja atrodas bruņota apsardze, un vismaz 11 konteinerkuģi Sarkanajā jūrā ir noenkurojušies. Četri MSC konteineru kuģi kopš 17.decembra ir atslēguši transponderus. Daži kuģi piesardzības nolūkos Jemenas piekrastes tuvumā maldina ar savu atrašanās vietu, pingojot uz citām vietām.
Maersk uz laiku ir apturējis visus konteineru pārvadājumus caur Sarkano jūru pēc “gandrīz piedzīvotā negadījuma”, kurā bija iesaistīts Maersk Gibraltar kuģis, vēsta Reuters. Otrdien Maersk paziņoja, ka uzņēmums ir mainījis kuģu maršrutu.
Hutiešu uzbrukumi tirdzniecības kuģiem Sarkanajā jūrā rada bažas par ietekmi uz globālo tirdzniecību,
avotiem apgalvojot, ka ietekme būs atkarīga no tā, cik ilgi turpināsies krīze, taču apdrošināšana un garāki maršruti būs tūlītējs slogs.
Tiek lēsts, ka apgādes traucējumi Sarkanajā jūrā būtiski neietekmēs jēlnaftas un sašķidrinātās dabasgāzes cenas, taču kopumā tiek prognozēts nedaudz ilgāks piegādes laiks un pārvadāšanas maksa, bet maršruta maiņas ietekme uz uzņēmējdarbību varētu būt minimāla, raksta Reuters.
Lasiet arī: Jemenas hutieši raida raķeti uz Norvēģijas tankkuģi Strinda