Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē vairākums deputātu nepiekrita opozīcijas ierosinājumam un neapturēja Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa būvniecības projektu.
Deputāte Ļubova Švecova (SV/AJ) sēdē skaidroja, ka projekta īstenošana jāaptur, ņemot vērā plānoto koku izciršanu. Imantas iedzīvotāji esot pauduši negatīvu viedokli par koku iznīcināšanu, turklāt iecerētais neesot pienācīgi apspriests ar vietējiem. Tāpēc iecere esot jāpārtrauc, lai varētu mainīt veloceliņa trasi.
Saskaņā ar Švecovas pausto, projekts paredz vairāk nekā 250 koku likvidēšanu un 136 koku stādīšanu.
Pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītāja pienākumu izpildītāja Ingūna Urtāne gan pauda, ka sabiedriskā apspriešana un citas ar projekta īstenošanu saistītās darbības notikušas saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Turklāt viņa solīja, ka būvniecības laikā tiks saglabāts katrs koks, kuru būs iespēja saglabāt.
Pēc divu stundu diskusijām, neiztiekot arī bez personīgiem apvainojumiem, deputāti noraidīja lēmumprojektu par projekta apturēšanu.
Jau ziņots, ka šajā projektā plānots līdz 2026.gadam izbūvēt veloinfrastruktūru ar kopējo garumu 7,3 kilometri posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Nameja krastmalai Ķīpsalā.
Rīgas dome iepriekš informēja, ka projekta laikā izbūvējamā veloinfrastruktūra pieslēgsies jau esošajam Rīgas veloinfrastruktūras tīklam, savienojot Nameja krastmalu pie Zunda kanāla ar Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojumu, tādējādi veidojot savienojumu ar veloceļu, kas ved uz Babīti un Piņķiem.
Savukārt Nameja krastmalā atsevišķā projektā paredzēta jauna gājēju un veloinfrastruktūras tilta pār Zunda kanālu izbūve, līdz ar to nākotnē no Rīgas centra pa drošu un mūsdienīgu veloinfrastruktūru būs iespējams nokļūt līdz Ķīpsalai un tālāk līdz pat Babītei un Piņķiem.
Plānots, ka pēc būvdarbu pabeigšanas izbūvētais veloceļš nodrošinās Pārdaugavas apkaimju – Imantu, Dzirciema, Zasulauka un Āgenskalna – savienojamību.
Realizējot būvprojektu, daļā maršruta paredzēts izbūvēt jaunu veloinfrastruktūru un daļā – pārbūvēt esošo. Lai nodrošinātu drošu krustojumu šķērsošanu, atsevišķos krustojumos tiks veikti pārbūves darbi. Jaunā veloinfrastruktūra virzīsies pa Slokas ielu, Dammes ielu, Anniņmuižas bulvāri, Bebru ielu, Kurzemes prospektu, Jūrmalas gatvi, Kandavas ielu, Daugavgrīvas ielu un Durbes ielu.
Atbilstoši projektam, plānots, ka aptuveni divu kilometru garumā – Dammes ielā, Anniņmuižas bulvārī un Jūrmalas gatvē – tiks izbūvēts velosipēdu ceļš. Gandrīz piecu kilometru garumā plānots izbūvēt gājēju ietvi un trīs metru platu veloceļu, kas atradīsies blakus viens otram un būs atdalīti ar slīpu apmali un atšķirīgu segumu. Savukārt Jūrmalas gatves posmā no Anniņmuižas bulvāra līdz Kurzemes prospektam tiks izbūvēta velo iela. Tajā priekšroka visas ielas platumā būs velosipēdistiem, nodrošinot nepārtrauktu velosatiksmes maršrutu un saglabājot iespēju piekļūt teritorijai piegulošajiem īpašumiem.
Projektā atsevišķos krustojumos tiks veikti pārbūves un satiksmes mierināšanas darbi, tādējādi uzlabojot gājēju drošību. Piemēram, Dammes un Slokas ielas krustojumā paredzēts sašaurināt brauktuvi, krustojumu pacelt ar ātrumvaļņa pieeju un izbūvēt jaunu gājēju pāreju, Anniņmuižas bulvāra un Dammes ielas krustojumā – samazināt joslu skaitu, izveidot drošības saliņu gājējiem un velobraucējiem, kā arī veidot paceltu gājēju pāreju.
Anniņmuižas bulvāra un Bebru ielas krustojums tiks pārveidots par mazu rotācijas apli, samazinot joslu skaitu krustojuma zonā un nodrošinot brauktuves šķērsojumu ne vairāk kā pa vienu joslu.
Tāpat uzlabojumi gaidāmi Anniņmuižas bulvāra, Jūrmalas gatves un Imantas 7. līnijas krustojumā, krustojumu aprīkojot ar luksoforiem, Jūrmalas gatves un Kurzemes prospekta krustojumā paredzēts sašaurināt joslas.
Būvprojekta risinājums ir veidots tā, lai maksimāli saglabātu esošo koku stādījumus. Koku ciršana paredzēta tikai gadījumos, ja nav iespējami citi alternatīvi risinājumi. Īstenojot būvprojektu, plānots izcirst 256 kokus, no kuriem daudzi ir nokaltuši vai bojāti un nevērtīgi.
Izcirsto koku vietā plānots iestādīt 126 jaunus kokus, vairāk nekā 3900 krūmu un ierīkot vairāk nekā 13 000 citu apstādījumu. Projektā arī Slokas ielas koku alejā plānots nocirst 22 kokus, bet to vietā iestādīs vairāk nekā 20 jaunus kokus – dižstādus.
Visa posma garumā ir plānotas vairākas atpūtas vietas, kas būs aprīkotas ar soliem, atkritumu urnām un velo novietnēm. Tāpat atsevišķās atpūtas vietās būs pieejams dzeramā ūdens krāns un velo remonta stacija. Atpūtas vietas plānotas aptuveni 150 līdz 400 metru attālumā viena no otras.
Darbus veic piegādātāju apvienība “VIA un VIANOVA”. Kopējā līgumsumma ir 13,2 miljoni eiro.
Iepriekš jau ziņots, ka reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide virzienā Rīga-Babīte-Piņķi ir tikai viens no trīs šāda veida projektiem, kas ir iekļauti kā daļa no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā.
Seko mums arī Facebook, Draugiem un X!