Vai Briškenam draud kārtējā izgāšanās? Nozares brīdinājumi par Strautmani paliek neievēroti

Viedokļa raksts
 
Latvijas tranzīta nozare ir sasniegusi kritisko punktu, un Satiksmes ministrijas lēmumi noteiks tās turpmāko likteni. Taču viens no skandalozākajiem jautājumiem ir iespējamā Inguna Strautmanes atkārtota iecelšana Ventspils Brīvostas pārvaldes (VBP) valdes priekšsēdētājas amatā. Nozares eksperti ir kategoriski PRET šo soli un brīdina – tas var novest pie Ventspils brīvostas stagnācijas un neatgriezeniskām sekām!

Kopš 2019. gada, kad Strautmane ieņēma šo amatu, Ventspils brīvosta ir stagnējusi. Kur ir attīstība? Kur ir investīcijas? Kur ir modernizācija? Atbilde ir skarba – tās nav! Ventspils brīvosta ir zaudējusi konkurētspēju, kamēr citas Eiropas ostas veiksmīgi attīstās. Nozares eksperti uzsver, ka Strautmanes vadībā nav būtisku inovāciju, kas veicinātu tranzīta attīstību un piesaistītu jaunus kravu plūsmas maršrutus. 

Šīs kļūdas jau valstij ir maksājušas miljonus! Ventspils osta var būt reģiona līdere, taču tā lēnām grimst. Vai tiešām valstij ir jācieš no nepārdomātiem un politiski motivētiem lēmumiem?

Jau daudzus gadus Strautmane VBP ir bijusi iesaistīta ostu reformā, tomēr redzama izaugsme izpaliek. Rodas sajūta, ka sistēma ir izveidota, lai uzturētu ierēdņu algas, nevis izmantotu valsts iespējas reālai attīstībai un ekonomikas izaugsmei. Vai šādu ostu pārvaldību vēlas Satiksmes ministrijas vadītājs Kaspars Briškens?Acīmredzot Briškens ir nolēmis ignorēt nozares profesionāļu balsis un uzspiest savu politisko dienaskārtību. Kāpēc netiek apsvērti alternatīvi kandidāti? Kāpēc tiek ignorēta kritika pret Strautmani? Eksperti jau tagad brīdina – ja Briškens turpinās šo politiku, Latvija var pilnībā zaudēt savu stratēģisko lomu tranzīta sektorā. Vai mēs esam gatavi samierināties ar to, ka valsts turpina ciest milzīgus ekonomiskus zaudējumus nekompetentas vadības dēļ? Kā iespējams sakārtot nozari, ja amatā atkārtoti tiek iecelts ierēdnis, kurš neveicina ostu darbību uz attīstību, izaugsmi. Par viņu sūdzas nozares pārstāvji – stividori un asociācijas –, tomēr nozares ekspertu lūgumi netiek sadzirdēti. Vai šāda pieeja nerada stagnāciju brīdī, kad valstij ir visas iespējas veicināt ostu izaugsmi?

Pēdējos gados Latvijas ostu ekonomika ir nonākusi brīvā kritienā, kamēr citviet Eiropā ostas attīstās un piesaista investorus. Kāpēc Latvija netiek līdzi? Kāpēc Satiksmes ministrija nerīkojas? Vai tiešām mums ir jānoskatās, kā Latvija zaudē vēl vienu stratēģisko iespēju? Ventspils ostai ir potenciāls kļūt par Baltijas tranzīta centru, bet bez kompetentas vadības tas nekad nenotiks. Vai tiks pieļauta kārtējā stratēģiskā kļūd no Satiksmes ministrijas, līdzīgi kā “Rail Baltica” un “airBaltic” gadījumā?

Uzņēmēji un eksperti prasa nekavējoties pārtraukt šo kļūdaino pieeju un nepieļaut Strautmanes atkārtotu iecelšanu amatā. Briškens nedrīkst turpināt ignorēt realitāti – Latvijas tranzīta nozares nākotne ir apdraudēta, un sabiedrībai ir tiesības zināt, kurp tiek virzīta valsts ekonomika. 
 
Vai mēs izmantosim savu potenciālu vai turpināsim zaudēt iespējas, skatoties, kā citi attīstās? Uzņēmēji brīdina, ka lēmums ir jāpieņem tūlīt un ir nepieciešams spēcīgs VBP vadītājs.
 

Arī bijušasi Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers atzīst, ka tranzīta nozare ir būtisks ekonomikas balsts, kas ietekmē valsts attīstību un nākotni. “Ja Latvijai ir trīs ostas, ko Dievs mums ir devis un ko neviens nevar  mums atņemt, novērtēsim to, uzsver politiķis.”

 

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

 
Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas